batch bestand om plaatjes in afzonderlijke zipfiles te zeten

Pagina: 1
Acties:

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57
Hoi,

Weet er iemand hoe ik van een folder 1 voor 1 elke jpg file in een voor een in steeds een nieuw zip bestand kan zetten met de zelfde filenaam.zip?
En dar eventueel ook steeds een zelfde txt bestand bij in elke nieuwe zipfile kan kopieren?

Ik had al gedacht om met dir>dir.txt de filenamen in een textfile te zetten en dan regel voor regel de tekst file als input te gebruiken als parameter en dan mijn zip programma IZarc in commandline mode aan te roepen met de command line parameters

mrbert

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
Heb je de command-line parameters van Winzip en/of Winrar al eens bekeken?

• mrbert
Ja daar kan ik wel 2 bestanden tegelijk in een nieuw zip bestand krijgen dat is me al duidelijk en lukt me ook wel:)

Alleen het lukt me niet om dat automatisch te doen voor een hele folder van bestanden.
Ik wil dus van elk bestand een afzonderlijke zipfile maken.
het is dus niet de bedoeling dat ik handmatig 200 keer het zelfde commando geef met steeds een andere filenaam:)
Of heb ik nou iets helemaal over het hoofd gezien? in de commandline parameters?:S

[ Voor 14% gewijzigd door mrbert op 17-05-2007 17:19 ]

mrbert

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ad818c8cea4ef6c4b009eadea93bfe94/full.png

Het vinkje wat je ziet, en je kunt er een comment in doen, comment kun je ook halen uit een text bestand. Maar hoe je in elk gemaakte archive een extra file (jouw text bestand) kunt doen zou ik niet weten. Dat gaat volgens mij het snelste via batch. Bijvoorbeeld van de gemaakte archives de namen in een txt file stoppen en daar de command aan toevoegen per lijn.

• mrbert
HE Lighteye, dat is mooi _/-\o_ dat vinkje had ik dus nog nooit gezien en ik gebruik het toch al heel wat jaartjes.
Zal wel door de bruchte blinde vlek zijn :S

Nu idd een batch filetje dat aan elk zip bestand een txt file kan toevoegen dat zou idd de zaak af maken:)

mrbert

Verwijderd

ow ja nog vergeten te zeggen:

path naar winrar.exe a doel.rar tekst.txt

bijv.
"c:\winrar\winrar.exe" a picture001.rar tekst.txt

als je bij de doel en de tekst volledige paths opgeeft krijg je een directory in je rar, misschien dat er nog een command is die het voorkomt maar zou het niet zo snel weten, staat vast wel in de help van winrar.

Maar als je de doel en de tekst bestanden migreert vanuit een batch in dezelfde map kun je het gewoon gebruiken zoals hierboven staat.

• mrbert
Hoi Light,

Ja dat is dus de command line die ik tot nu al per file gebrui met steeds met de hande de filename invoegen
Ik kan er alleen niet opkomen hoe ik dus vanuit en batch die lijst met file namen genereer en dan die een voor een aan de command regel toe voeg.
Ik heb het ooit wel eens aan de praat gehad jaren terug maar kan het nergens meer vinden:S

mrbert

Verwijderd

ik heb ooit een progseltje voor mezelf geschreven dit soort werk te doen, maar is niet bepaald gebruiksvriendelijk (in de zin van dat ik alleen weet hoe het werkt en het gaat alleen om de output :+ ) en moet het mogelijk nog wat aanpassen, maar is 5 min. werk. Moet je maar ff contact opnemen via mail of msn.
Pagina: 1