Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al jaren plezier van de Creative NOMAD Jukebox 3. Ik heb er 6 van liggen, en vorige week heb ik een 120GB Fujitsu harde schijf gekocht voor het beestje. De installatie ging goed, ik haal ze vaker open om te repareren dus ik weet wel wat ik doe. De schijf is precies als de orginelen. ATA 100, Fujitsu, 7,5 mm hoog... Toch krijg ik door de 120GB schijf een playback error in alle 6 de apparaten.
Ik dacht eerst aan een te trage cpu, want dat is het zwakste punt aan de NOMAD. Nu weet ik bijna zeker dat dit het niet is, omdat de firmware meer dan 16.000 nummers ondersteunt, en met mijn 40GB schijf nummers van 2 uur zonder moeite afspeelt.
De NOMAD zit verder ook goed in elkaar, dus de warmte afvoer moet wel net zo zijn als hoe het zou moeten.
Hij blijft wel aan maar stopt gewoon met afspelen. Gelijk weer op play drukken geeft weer muziek, maar hij slaat na een tijdje weer af.

Is er iemand die de NOMAD ook heeft en er meer vanaf weet? Ik zou hem heel graag langer dan 3 minuten aan de praat krijgen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien is de hdd incompatible? Heb je toevallig een ander merk genomen dan wat er origineel in de speler zat? Dat is de enige reden die ik kan bedenken...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alle 6 NOMAD's bevatten een Fujitsu harde schijf, dus ik heb juist daarom een Fujitsu gekocht. De harde schijf werkt wel naar mijn idee, hij geeft zelfs aan dat hij 114541 MB in totaal heeft. Firmware upgrade ging perfect, hard disk format en clean up gedaan in het rescue menu, maar nog steeds krijg ik de melding.

Er zijn een paar spelers bij die er wat nieuwer uit zien, dus misschien dat die sneller zijn dacht ik. Maar ook zij geven de foutmelding.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer de hdd eens op de pc aan te sluiten om te kijken of ie het daar wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat werkt, met een verloopje naar de normale 80 pins connector. Keihard de volle 120 GB. Ik denk echt dat er iets in die NOMAD zit wat het op één op andere manier verziekt. Creative mailen heeft geen zin, ze zeggen doodleuk dat de ondersteuning na 5 jaar weg is, en ze hebben ook wel gelijk natuurlijk. Ik ga ze proberen te bellen om te kijken of ze dan wel luisteren maar ik denk neit dat ze nog veel van het apparaat afweten.