[Eclipse] problemen met debuggen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een groot Java project.
Soms heb ik problemen met debuggen. Ik zet een breakpoint ergens in de code en dan run ik de applicatie. En op het punt waar de debugger moet stoppen om stap voor stap de code te kunnen doorlopen (met F6), zie je onderin de taakbalk dat Eclipse weer actief wordt. Als je dan in Eclipse gaat kijken gebeurt er helemaal niks. (je ziet geen regel oplichten).
Een collega dacht dat het met het geheugen (gebruik) te maken zou hebben en gaf me een aantal start parameters:
-vmargs -Xverify:none -Xmx512m -XX:MaxPermSize=512m
Maar het probleem blijft bestaan

Als ik een kleine test applicatie wil debuggen gaat het altijd goed. Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik kan niks hierover vinden. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Je omschrijving is een beetje onduidelijk.
En op het punt waar de debugger moet stoppen om stap voor stap de code te kunnen doorlopen (met F6), zie je onderin de taakbalk dat Eclipse weer actief wordt.
Wat bedoel je hier in vredesnaam mee. :D Geen correcte zins constructie... Hmm, is volgens mij niet helemaal je bedoeling dat hier je gramatica ge-debugged wordt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door The - DDD op 17-05-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat voor applicatie is het? Hier is Eclipse regelmatig de link met tomcat kwijt waardoor je vrolijk je app aan het testen bent maar dan zonder de aanpassingen die je de laatste 10 minuten hebt gedaan en geen enkele breakpoint gaat af.
De "oplossing" bij ons is dan alle tomcat en apache processen afschieten en vervolgens weer opnieuw gaan debuggen zodat Eclipse een nieuwe tomcat start.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, het is een Swing applicatie. Er zit ook een webgedeelte in en dat draait idd op Tomcat, maar daar heb ik niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik weet niet of je component-based/multi-module werkt (cfr Maven).

Daar moet je soms wel zorgen dat je de debugger in de juiste module start, anders vindt Eclipse de link met je sourcecode niet en dan krijg je ook het bovenstaande tafereel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:42
Ik heb soms in Eclipse dat hij wel stopt met runnen bij een breakpoint, maar dat eclipse niet naar 't breakpoint springt. Als je in je debugomgeving kijkt zie je de huidige threads (incl callstack) lopen, staat er daar 1 suspended tussen? Soms moet ik namelijk de suspended handmatig even aanklikken zodat eclipse daarheen springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
reddevil schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:33:
Ik heb soms in Eclipse dat hij wel stopt met runnen bij een breakpoint, maar dat eclipse niet naar 't breakpoint springt. Als je in je debugomgeving kijkt zie je de huidige threads (incl callstack) lopen, staat er daar 1 suspended tussen? Soms moet ik namelijk de suspended handmatig even aanklikken zodat eclipse daarheen springt.
Dit is inderdaad een veel voorkomend probleem dan zijn alle thread gesloten (plusje voor de thread), klik deze open en klik op de eerste regel in de stack en je kan steppen)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

bloody

0.000 KB!!

Wat ik dan vaak doe, is even flink verticaal heen en weer scrollen in het stack venster in de debug perspective, dan huppelt eclipse wel naar het breakpoint toe... :|

nope

Pagina: 1