Toon posts:

Demon icm Linksys WAG200G verliest ieder uur connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een linksys WAG200G aangeschaft. Volgens de Demon helpdesk ingesteld op:

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
DSL Modulation: Multimode

Aan het modem hangen 2 pc's. De ene via ouderwetse UTP bekabeling, de andere via WIFI.

Nu is het probleem het volgende. De modem verliest ieder uur (stipt op de minuut) een paar seconden zijn connectie met Demon. De Demon helpdesk werd mij verteld dat de IP-lease blijkbaar niet vernieuwd wordt en dus iedere keer na een uur vervalt. Nieuw IP ophalen en het werkt weer. Maar het is toch lastig dat ieder uur je connectie even weg is.

Iemand enig idee of/hoe dit te verhelpen is? Hebben mensen hetzelfde probleem (gehad)?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je de nieuwste firmware erin zitten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.00.09.

Ik heb net geprobeert om 1.01.03 er op te zetten. Maar dat lukt niet echt. Als ik in het webscherm van de modem vertel waar het bestand staat gaat hij opgraden, verbreekt hij de connectie en is die dus niet geupgrade. En dat is gewoon over de kabel. Niet via WIFI.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Even een reset geven middels de bestemde knop aan de achterkant van het apparaat. Na het resetten even de nieuwste firmware bemachtigen (= 1.01.04). Versie 1.00.09 heb ik volgens mij ook een disconnect probleem mee gehad, maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen. Met de nieuwste versie draait het bij mij in ieder geval erg soepel.

Ik kan je geen link geven naar de firmware, omdat de internationale portal van Linksys op dit moment down lijkt te zijn en ik kan het even niet 123 ergens anders vinden. Als het even niet lukt met updaten, stel alles opnieuw in na het resetten en zet de MTU waarde niet op 'auto' maar 'manual' met als waarde 1500. Door wat zelf te prutsen kwam ik erachter, dat die instelling alles wel een stuk langer overeind hield.

[ Voor 96% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-05-2007 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar op http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper kan ik alleen maar tot en met versie 1.01.03 vinden. Ben nu aan het zoeken naar 1.01.04

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.01.04 staat er op...we zullen zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde probleem met versie 1.01.04

We gaan zaterdag wel verder prutsen, morgen is er eerst weer werk..

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Even de log aanzetten. Misschien kan je daar wat uit opmaken.
Pagina: 1