Ik ben bezig om een nieuwe PC samen te stellen. Het moet een HTPC worden en ik twijfel tussen de OrigenAE X11 en de Zalman HD135 case (de HD160 vind ik niet mooi). Mijn voorkeur gaat uit naar de Zalman, maar ik lees toch wel verontrustende berichten over het geluidsniveau en de koeling van deze behuizing.
Ik wil voor een van deze twee kiezen i.v.m. de full ATX mobo en PSU afmetingen en omdat ik er waarschijnlijk 3 of 4 HDD's in wil hangen. Naast standaard HTPC zaken zal ik het systeem gebruiken om digitale foto's te bewerken (Photoshop). Het systeem zal er verder ongeveer als volgt uitzien:
- Intel E6600 of E6420 (of E6550)
- Mobo Gigabyte GA-965P-DS4
- Zalman CNPS-7700-Al koeler
- 2 of 3 Gb geheugen
- Seagate Barracuda 7200.10 320Gb (2x)
- ATI HD 2600XT (liefst een passief gekoeld exemplaar)
- Monitor Samsung 215TW
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze behuizing. Meer specifiek heb ik de volgende vragen:
M.b.t. het geluid:
- Hoeveel geluid maken de HDD's?
- Zijn er mogelijkheden om het geluid van de HDD's te dempen (ik wil geen 2,5" schijven ophangen)?
M.b.t. de koeling:
- Hoeveel effect heeft het toevoegen van twee 60mm (SilenX IXP 34-12 / 34-16) fans?
- Heeft het zin om de bovenste fan te vervangen door 120mm fan die uitblaast ipv inblaast
(Nexus D12SL-12)?
- Kan er evt. een fan geplaatst worden tussen de HDD cages en de buitenkant?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ruben
Ik wil voor een van deze twee kiezen i.v.m. de full ATX mobo en PSU afmetingen en omdat ik er waarschijnlijk 3 of 4 HDD's in wil hangen. Naast standaard HTPC zaken zal ik het systeem gebruiken om digitale foto's te bewerken (Photoshop). Het systeem zal er verder ongeveer als volgt uitzien:
- Intel E6600 of E6420 (of E6550)
- Mobo Gigabyte GA-965P-DS4
- Zalman CNPS-7700-Al koeler
- 2 of 3 Gb geheugen
- Seagate Barracuda 7200.10 320Gb (2x)
- ATI HD 2600XT (liefst een passief gekoeld exemplaar)
- Monitor Samsung 215TW
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze behuizing. Meer specifiek heb ik de volgende vragen:
M.b.t. het geluid:
- Hoeveel geluid maken de HDD's?
- Zijn er mogelijkheden om het geluid van de HDD's te dempen (ik wil geen 2,5" schijven ophangen)?
M.b.t. de koeling:
- Hoeveel effect heeft het toevoegen van twee 60mm (SilenX IXP 34-12 / 34-16) fans?
- Heeft het zin om de bovenste fan te vervangen door 120mm fan die uitblaast ipv inblaast
(Nexus D12SL-12)?
- Kan er evt. een fan geplaatst worden tussen de HDD cages en de buitenkant?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ruben