PS3 Op surround systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn ps3 op het surround systeem.
Het is namelijk als volgt:
De tv heeft een hdmi aansluiting.
De ps3 ook.
Het surround systeem heeft de volgende aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.diovisuals.com/images/ForumEnWeb/AansluitingPS3.jpg

Nou heb ik geen idee welke kabels ik moet kopen om de ps3 op mijn tv en het surroundsysteem aan te sluiten?

Weet iemand wat ik het beste zou kunnen kopen?

(op dit moment zit de ps3 gewoon op de tv met het standaard bijgeleverde kabeltje.)

Alvast bedankt voor de reacties :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sanity11 op 17-05-2007 16:17 ]

www.diovisuals.co,

• Flatwhite
  • Laatst online: 06:58
Je hebt nodig:

- HDMI-kabel
Je stelt bij "video instellingen" van je PS3 in dat het beeld over HDMI moet gaan...

- Mult-AV kabel (is bij de de PS3 geleverd)
Deze kabel sluit je aan de ene kant aan op de PS3 (Multi-AV-Out) en aan de andere kant gaan de Witte en Rode tulpstekker in de witte en rode tulpstekker ingangen van je home cinema...(met de Gele stekker doe je niets..)
Bij "geluidsinstellingen" van je PS3 stel je in dat het geluid over de Multi-AV uitgang moet...

Zet de TV in op het HDMI-kanaal en de Surroundset op het (meestal) Aux signaal.... Game on!!

Klaar... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Flatwhite op 17-05-2007 16:25 ]

• Sanity11
  • Niet online
Flatwhite schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:22:
Je hebt nodig:

- HDMI-kabel
Je stelt bij "video instellingen" van je PS3 in dat het beeld over HDMI moet gaan...

- Mult-AV kabel (is bij de de PS3 geleverd)
Deze kabel sluit je aan de ene kant aan op de PS3 (Multi-AV-Out) en aan de andere kant gaan de Witte en Rode tulpstekker in de witte en rode tulpstekker ingangen van je home cinema...(met de Gele stekker doe je niets..)
Bij "geluidsinstellingen" van je PS3 stel je in dat het geluid over de Multi-AV uitgang moet...

Zet de TV in op het HDMI-kanaal en de Surroundset op het (meestal) Aux signaal.... Game on!!

Klaar... :)
Bedankt!
Bij de winkel zijden ze al dat ik voor +- 100 euro aan kabels nodig zou hebben.
Ik ben blij dat ik ze niet meteen gekocht heb!

:)

www.diovisuals.co,

• Rctworld
  • Laatst online: 00:52
Moet wel bij worden opgemerkt dat via Multi-AV-Out het geen Surround signaal betreft, dat word alleen verstuurd via de optische uitgang of HDMI. ;) Maar ik kan zo op jou plaatje niet zo snel zien of jou versterker een Optische(Toslink) ingang heeft :P

[ Voor 26% gewijzigd door Rctworld op 17-05-2007 16:52 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Rctworld schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:51:
Moet wel bij worden opgemerkt dat via Multi-AV-Out het geen Surround signaal betreft, dat word alleen verstuurd via de optische uitgang of HDMI. ;) Maar ik kan zo op jou plaatje niet zo snel zien of jou versterker een Optische(Toslink) ingang heeft :P
Maar een beetje versterker kan een 2 kanaals geuid wel omzetten naar een 5.1 geluid. Ik geef toe dat het niet zo klinkt als volwaardig DD5.1 of DTS, maar het is beter dan niets.

Maar een typenummer/merk van je surroundsysteem zou wel makkelijk zijn, lijkt me namelijk sterk dat er op je versterker/surroundsysteem geen enkele optische ingang zit (die dus wel een volwaardig 5.1 geluid kan weergeven).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sanity11
  • Niet online
Hmmm, het is een Samsung HT-Q20. De aansluitingen op het plaatje zijn de enige.

www.diovisuals.co,

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sanity11 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:06:
Hmmm, het is een Samsung HT-Q20. De aansluitingen op het plaatje zijn de enige.
Dan wordt het toch de manier die BurkaN in het begin al zei. Want volgens verschillende sites heeft jouw receiver inderdaad geen coaxiale, optische of HDMI in- en uitgangen. Dus kan alleen maar hopen voor je dat je setje een beetje goed 5.1 geluid na kan bootsen anders heeft het weinig zin om je PS3 op je receiver aan te sluiten (je tv geeft immers ook normaal 2 kanaals stereo-geluid)...

• Flatwhite
FeaR1986 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Dan wordt het toch de manier die BurkaN in het begin al zei. Want volgens verschillende sites heeft jouw receiver inderdaad geen coaxiale, optische of HDMI in- en uitgangen. Dus kan alleen maar hopen voor je dat je setje een beetje goed 5.1 geluid na kan bootsen anders heeft het weinig zin om je PS3 op je receiver aan te sluiten (je tv geeft immers ook normaal 2 kanaals stereo-geluid)...
Ookal is het 2 kanaals stereo geluid... Een gemiddeld surroundsetje produceert toch wel heel wat beter geluid dan de meestal zielige boxjes die in menig LCD/Plasma TV zit...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Flatwhite schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:14:
[...]

Ookal is het 2 kanaals stereo geluid... Een gemiddeld surroundsetje produceert toch wel heel wat beter geluid dan de meestal zielige boxjes die in menig LCD/Plasma TV zit...
Dat is ook weer waar...

Maar zit nu toch te twijfelen, want als je op die foto kijkt zijn de twee tulp uitgangen reeds gebruikt en die heb je dus wel nodig om een PS3 aan te sluiten (of een ander apparaat). Dus vraag me af of dit niet zo'n setje is waarop je alleen de meegeleverde dvd-speler aan kan sluiten en verder niets.

• Sanity11
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Dat is ook weer waar...

Maar zit nu toch te twijfelen, want als je op die foto kijkt zijn de twee tulp uitgangen reeds gebruikt en die heb je dus wel nodig om een PS3 aan te sluiten (of een ander apparaat). Dus vraag me af of dit niet zo'n setje is waarop je alleen de meegeleverde dvd-speler aan kan sluiten en verder niets.
Nee dat is de digitale receiver van upc, maar dat vind ik niet zo belangrijk als de ps3 ;) .
Ik baal wel een beetje dat ik niet iets meer heb uitgegeven aan de surround setje.

www.diovisuals.co,

• Flatwhite
Het is volgens mij onderstaand setje:

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.ie/img/p/400/325998.jpg

Indien die Witte en Rode Tulpingangen "bezet" zijn voor een ander apparaatje...dan zal je die moeten loskoppelen om de PS3 aan te sluiten.... ( ;) )

Die SCART aansluiting alleen... is al genoeg om 'm op je TV aan te sluiten... Wil je nog beter beeld dan raad ik je aan om de Component aansluiting te gebruiken en 'm op die manier op je LCD-TV aan te sluiten, mits die TV ook een component aansluiting heeft. Dit geeft nl. een veel beter beeld!! Nadeel is dan wel weer dat je die Tulp ingangen weer nodig hebt om het geluid op je TV te krijgen... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Flatwhite op 17-05-2007 17:26 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sanity11 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:22:
[...]

Nee dat is de digitale receiver van upc, maar dat vind ik niet zo belangrijk als de ps3 ;) .
Ik baal wel een beetje dat ik niet iets meer heb uitgegeven aan de surround setje.
Je kan volgens mij die uitgang eventueel wel splitsen.
Gewoon twee van deze jongens kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.inkoopacties.net/i/p/t/mcm9ydtr.jpg

En die zullen je ook geen rib uit je lijf kosten. Voor zulke adapters betaal je iets meer dan €3 bij een bouwmarkt, €10 bij een echte hifi-zaak en nog geen €1,50 bij een we-hebben-hier-alles-winkel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sanity11 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:22:
[...]

Waarom zet je dan in je openingspost dat de aansluitingen van je surround-set er zo uit zien : en dan een foto. Zo laat je mensen denken dat dat UPC ding moet doorgaan voor een versterker oid.

Mijn tip, mits beschikbaar :

PS3 via HDMi aansluiten op je TV
Toslink (optical) cable naar je versterker mits deze het ondersteunt. Zo krijg je er volwaardig 5.1 DD of DTS geluid uit.
Sluit je hem aan met tulpstekkers, heb je in principe stereo dat wellicht door je receiver kan worden geuomixt naar 5.1 zoals Dolby Pro-Logic II of DTS:Neo oid.
Pagina: 1