ATi Win2003 drivers?

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 07:12
Ik ben al een paar uur bezig om een ATi x300 te installeren op Windows 2003 Server.
Als ik op de website van ATi naar drivers ga dan kan ik geen Windows 2003 proberen.
De drivers van Win200 en WinXP heb ik al geprobeerd, zowel in veilige modus als normaal.

Toch lees ik hier en daar op forums dat mensen toch hun ATi kaart geinstalleerd hebben op Win2003.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die videokaart geinstalleerd krijg op Windows 2003 Server?

iRacing Profiel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De XP drivers zouden gewoon moeten werken. Weliswaar gebruik ik zelf Nvidia-kaarten onder Windows 2003 maar ik heb nog geen enkel apparaat gehad waarvan de XP-drivers niet met Windows 2003 werkten.

Vertel liever eens waarom de XP drivers niet werkten? Wat ging er fout?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor een Server is de onboard WDM toch ook genoeg?
Meeste Serverborden worden toch uitgeleverd met een onboard chip met 8MB ofzo, 2D is het enige wat doorgaans gebruikt wordt.
3D op een ServerOS? Ik kan me zo voorstellen dat er dusdanig weinig vraag naar is dat die driverversie niet gemaakt wordt (WHQL proces en dergelijke).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alt-92 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:27:
Meeste Serverborden worden toch uitgeleverd met een onboard chip met 8MB ofzo, 2D is het enige wat doorgaans gebruikt wordt.
3D op een ServerOS? Ik kan me zo voorstellen dat er dusdanig weinig vraag naar is dat die driverversie niet gemaakt wordt (WHQL proces en dergelijke).
Dan doe je wel de aanname dat ie Windows 2003 op een server mainboard met onboard video gebruikt. Met name bij kleine bedrijven en particulieren die toch Windows 2003 draaien zal dat vaak niet het geval zijn. 3D drivers lijken me inderdaad minder noodzakelijk maar standaard VGA drivers is wel erg beperkt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

downtime schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:33:
Dan doe je wel de aanname dat ie Windows 2003 op een server mainboard met onboard video gebruikt.
Daar waar 99% van de 2003 Server versies ook op gebruikt wordt bedoel je? :P
Met name bij kleine bedrijven en particulieren die toch Windows 2003 draaien zal dat vaak niet het geval zijn.
Klopt.
Hoe groot is het marktaandeel van kleine bedrijven en particulieren die een eigenbouw Server op een desktop board in elkaar klussen en niet letten op supported hardware?
3D drivers lijken me inderdaad minder noodzakelijk maar standaard VGA drivers is wel erg beperkt.
Ik ben alleen erg benieuwd naar de reden waarom TS voor een kaart heeft gekozen waarvoor geen drivers zijn voor zijn ServerOS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:40:
[...]

Daar waar 99% van de 2003 Server versies ook op gebruikt wordt bedoel je? :P

[...]
We zitten op Tweakers. Ik vermoed juist dat 99% van de gebruikers op dit forum, die thuis een 2003 server hebben staan, dit op mainstream hardware doen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar hebben driverbakkers lak aan :)
Die doelgroep is véél te klein (excuses als ik nu tegen een paar zere benen aan schop).

En van iemand die 2003 Server gaat installeren mogen we ook wel verwachten dat ie eerst uitzoekt of z'n spulletjes wel ondersteund worden toch?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:39:
Daar hebben driverbakkers lak aan :)
Die doelgroep is véél te klein (excuses als ik nu tegen een paar zere benen aan schop).

En van iemand die 2003 Server gaat installeren mogen we ook wel verwachten dat ie eerst uitzoekt of z'n spulletjes wel ondersteund worden toch?
Natuurlijk, maar ik doelde uiteraard meer op jouw aanname, dat TS een echte serverbak gebruikt :)
En zeker moet je eerst uitzoeken of eea gaat werken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik deed geen aanname?
alt-92 in "ATi Win2003 drivers?"
ik vraag juist waarom hij dan toch een driver voor een X300 nodig heeft, aangezien de meegeleverde WDM driver blijkbaar niet voldoende biedt.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:47:
Ik deed geen aanname?
alt-92 in "ATi Win2003 drivers?"
ik vraag juist waarom hij dan toch een driver voor een X300 nodig heeft, aangezien de meegeleverde WDM driver blijkbaar niet voldoende biedt.
Dit vind ik een aanname :

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
dat is een feitelijke constatering.
Kijk de specs van $OEMdozenschuiver maar na.
Dat de TS mogelijk andere dingen gaat doen is de vraag die nu beantwoord zal moeten worden door TS zelf.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:00:
offtopic:
dat is een feitelijke constatering.
Kijk de specs van $OEMdozenschuiver maar na.
Dat de TS mogelijk andere dingen gaat doen is de vraag die nu beantwoord zal moeten worden door TS zelf.
Ja, ik begrijp dat servers worden uitgerust met onboard chips, heb zelf ook een server staan.
Het gaat erom, dat hij zegt dat hij drivers voor een x300 op Windows 2003 probeert te installeren, en dat jij direct zegt dat de meeste serverborden worden uitgeleverd met een 8 MB chip oid.

Ja, dat is een feit inderdaad, maar de TS heeft nooit gezegd dat hij een serverbord heeft ; jij gaat daar echter wel direct van uit als je zo'n opmerking plaatst.

/Sorry voor het offtopic zijn, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel :>

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:09:
Het gaat erom, dat hij zegt dat hij drivers voor een x300 op Windows 2003 probeert te installeren, en dat jij direct zegt dat de meeste serverborden worden uitgeleverd met een 8 MB chip oid.
...waarbij de standaard door MS meegeleverde WDM driver gebruikt kan worden, zodat je niet afhankelijk bent van driverversie X die bijvoorbeeld een nare memleak heeft en daarmee je server op z'n gat laat lopen (overdreven gesteld).

Dat was mijn insteek :) Je kan inderdaad wel XP drivers proberen, maar afhankelijk van het doel van het apparaat moet je maar afwegen of stabiliteit je belangrijker lijkt dan de extra opties die de WDM driver niet heeft.

Pagina: 1