[Marvell] Raid controller ziet geen physieke schijven

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 15:26
Hallo,

ik heb een asus p5w64 ws professional. Aan de intel controller hangen twee harde schijven die zijn geconfigureerd en daarop staat windows vista 64 geinstalleerd. Op de andere sata poorten (marvell controller) zitten ook twee schijven, maar die kan ik op geen manier terug vinden.

De management software ziet geen physieke schijven en de controller staat ingeschakeld in de bios. Weet iemand of ik ergens moet instellen of configureren? Met mijn vorige moederbord krijg ik voor de bios een promise bios te zien. Maar ik ziet nu niets waar ik iets kan instellen voordat vista start.

Dus het probleem: Hoe configureer ik physical disks op de marvell controller. In het boekje staat er niets over uitgelegd. (alleen over de intel controller).

Alvast bedankt!

• Brains
Ik ben alweer een stapje verder.
In de bios bij "onboard devices" moet de Marvell bootom aangezet worden. Ik heb nu een raid set aan kunnen maken. Alleen zie ik deze nogsteeds niet terug in Vista, zelfs niet de marval array management software.

• Brains
Zo... final update.

Na veel zoeken, lezen en vooral prutsen heb ik het aan de gang. Het blijkt dat marvell zijn Vista drivers niet goed voor elkaar heeft en vooral de 64 bits varianten niet. Maar door het aanmaken van een array in het bios van "de chip" is het volume wel zichtbaar in het Disk Management van Windows. Daar heb ik dus het volume "geactiveerd", en een drive letter gegegen. Nu kan ik er dus wel bij.

Voorals nog zegt alle management software van Marvell dat er nogsteeds geen physieke schijven zijn. Maar Windows ziet gelukkig wel een volume.