Cool and quiet onder Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik mijn server opnieuw geÏnstalleerd met Windows 2003 Enterprise edition. Na de installatie wil ik Cool and quiet weer inschakelen maar de optie "minimal power management" ontbreekt in het power options venster.

Na een zoektocht op internet en hier op Got kwam ik wat dingen tegen zoals "Server Balanced Processor Power and Performance" als power scheme maar ook hiermee werkt cool and quiet niet.

Het enige wat ik anders heb gedaan dan de eerdere keren tijdens het installeren is dat ik deze keer een Windows 2003 SP1 Enterprise CD heb gebruikt in plaats van een CD zonder service pack.

Alle devices zijn geïnstalleerd, ook de ACPI apparaten, AMD processor driver heb ik al geïnstalleerd, maakt ook niets uit, in het BIOS staat Cool and quiet ingeschakeld.

Specificaties:
- AMD Athlon 64 3000+ Winchester, socket 939
- Asus A8N-E
- 4x256 MB DDR geheugen

De rest van de specs lijkt me niet relevant.

Voor de duidelijkheid, vanmorgen werkte Cool and quiet wel nog in de oude Windows 2003 installatie!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je Service Pack 2 op je nieuwe installatie staan en had je dat op de ouwe ook?

Ik check even een W2K3 server met SP2 en daar zie ik ook die "Server Balanced Processor Power and Performance" optie staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GH45T
Gunner schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:58:
Heb je Service Pack 2 op je nieuwe installatie staan en had je dat op de ouwe ook?

Ik check even een W2K3 server met SP2 en daar zie ik ook die "Server Balanced Processor Power and Performance" optie staan.
Nee, ik heb Windows 2003 met SP1, komt zo kant en klaar van het CDtje af, SP2 moet ik nog installeren.

Op de oude installatie stond ook SP1 maar die was achteraf geïnstalleerd, bij deze zit het service pack al op de cd erbij.

Edit:
Ik heb de download voor service pack 2 aangezet maar zal nog wel even duren, is 372,1 MB groot en heb hier ADSL lite.

Edit 2:
Zojuist het minimal power management power scheme van mijn pc (Windows XP SP2 Pro NL) geëxporteerd en geïmporteerd op mijn server met powercfg.exe maar als ik vervolgens dit powerscheme kies doet hij er nog niets mee :(

[ Voor 24% gewijzigd door GH45T op 17-05-2007 16:14 ]

• GH45T
Service pack 2 biedt geen verbetering helaas.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Staat de functie wel ingeschakeld in de BIOS?

• GH45T
ErikCornelissen schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:46:
Staat de functie wel ingeschakeld in de BIOS?
in het BIOS staat Cool and quiet ingeschakeld.
Maar evengoed bedankt voor je voorstel!

• GH45T
Nu gaat het komen...

Windows Server 2003 standard _zonder_ service pack geïnstalleerd, niets kunnen vinden, SP2 eroverheen gezet, niets kunnen vinden, begon een beetje argwaan te krijgen, toch maar eens cpu-z gedraaid en je raad het al, cool and quiet werkt gewoon prima...

Nu maar weer 2003 enterprise installeren, ik heb geen zin om deze standard installatie ook nog te activeren, heb ik nog nodig voor virtuele machines.

Enige plausibele verklaring lijkt me dan dat op het moment dat ik het system properties scherm open de processor al even volle kracht gaat werken. System properties is niet realtime dus die onthoudt de snelheid die gebruikt werd toen het scherm werd geopend.

Volgende keer toch maar verder kijken dan mijn neus lang is, ik was gewend (van zowel pc als server) dat cool and quiet in system properties merkbaar was met de aangegeven kloksnelheid maar dit is dus niet altijd het geval.

Bedankt voor het meedenken!

Edit:
En ja hoor, Windows 2003 enterprise met SP2 en alle drivers etc. werkt nu prima :D

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 18-05-2007 02:52 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

http://support.microsoft.com/kb/899762
These two power schemes provide the same functionality. These two power schemes both support the adaptive processor throttling policy that is used by certain processors.
"Server Balanced Processor Power and Performance" had je wel toch ?

[ Voor 22% gewijzigd door GoT op 21-05-2007 12:48 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• GH45T
GoT schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:47:
http://support.microsoft.com/kb/899762

[...]

"Server Balanced Processor Power and Performance" had je wel toch ?
Ja en die doet het nu ook :)

Was mijn eigen fout, tot nog altijd gehad dat de kloksnelheid bij systeemeigenschappen omlaag ging, dit is nu dus niet het geval, CPU-z gaf uitkomst :)
Pagina: 1