Sinds ik een P5B Deluxe heb kan ik niets meer installeren of afspelen zonder dat mijn hele computer hapert en het installeren heel lang duurt. Zodra ik een installatie start en de DVD gaat draaien vertraagt heel mijn computer en gebruikt mijn CPU 100%. Nu weet ik denk ik waar dit aan ligt. De speler staat namelijk ingesteld op PIO modus, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid op DMA modus. Ik heb de secundair IDE adapter al verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt ook niet. Ook in de bios kan ik nergens DMA kiezen.
De speler betreft een NEC 2510, deze heeft het wel altijd goed gedaan icm met een P4P800E-Deluxe. Het ligt volgens mij dan ook puur aan het moederbord of aan iets softwarematigs.
Op de IDE aansluiting van mijn moederbord hangt ook nog een 120GB Maxtor hdd die wel gewoon op DMA loopt. Aan de kabel zal het dus ook wel niet liggen.
Iemand nog een optie? Ik heb wat gezocht en las dat dit wel meer voorkwam, maar die topics waren redelijk gedateerd dus ik hoop dat er nu eindelijk eens een optie voor is.
Overigens heb ik dit topics hier geplaatst, omdat het probleem mijns inziens in mijn moederbord zit.
Specs:
Asus P5B Deluxe
Intel C2D E4300
2x G.E.I.L. 1024DDR2 Ram 4-4-4-12
Asus X1950 Pro
Nec 2510
1x Maxtor 200GB SATA
1x Maxtor 120GB IDE
De speler betreft een NEC 2510, deze heeft het wel altijd goed gedaan icm met een P4P800E-Deluxe. Het ligt volgens mij dan ook puur aan het moederbord of aan iets softwarematigs.
Op de IDE aansluiting van mijn moederbord hangt ook nog een 120GB Maxtor hdd die wel gewoon op DMA loopt. Aan de kabel zal het dus ook wel niet liggen.
Iemand nog een optie? Ik heb wat gezocht en las dat dit wel meer voorkwam, maar die topics waren redelijk gedateerd dus ik hoop dat er nu eindelijk eens een optie voor is.
Overigens heb ik dit topics hier geplaatst, omdat het probleem mijns inziens in mijn moederbord zit.
Specs:
Asus P5B Deluxe
Intel C2D E4300
2x G.E.I.L. 1024DDR2 Ram 4-4-4-12
Asus X1950 Pro
Nec 2510
1x Maxtor 200GB SATA
1x Maxtor 120GB IDE
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd