Serv-U FTP - Mappen naar netwerk-map

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hallo ;)

Ik heb al een tijd Serv-U FTP server op mijn Windows 2003 server draaien, tot tevredenheid.
Nu kan ik echter maar niet uitvogelen hoe ik een user naar een map kan laten gaan die op een andere PC staat.
Standaard komt de user in (op de W2K3 PC) F:\FTP\Debby, een lokale map dus.
Ik wil echter dat ze ook naar \\mijnpc\MP3 kan browsen, dus een netwerkmap die op mijn PC staat.

Nu heeft Serv-U daar Virtual Paths voor gemaakt.
Ik heb het zo ingesteld :

\\Exorcist\Exorcist E\MP3 (Physical Path) %HOME% (mapped to) MP3 (virtual name)

Het mapped to heb ik ook nog veranderd in f:\FTP\Debby (de user), maar dat lukt ook niet. De hele map is niet te zien.
Nu heb ik een boel gezocht hier, en er kwamen op zich wel relevante problemen naar voren, maar weinig met gemapte networkdrives. De map is op mijn PC gewoon gedeeld (de schijf), en ik kan op mn 2003 machine ook netjes de map benaderen e.d.

Wat doe ik verkeerd?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:09

tozzke

aka tozzert

ik denk dat er dan niets anders op zit dan netwerkschijven maken (zo heb ik het draaien iig)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
tozzke schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:52:
ik denk dat er dan niets anders op zit dan netwerkschijven maken (zo heb ik het draaien iig)
Hmm, das op zich niet eens zo'n ramp. Ga t 's proberen, thanks!

/edit

Netwerkdrive I: gemaakt voor \\Exorcist\E\MP3, maar nee, helpt ook niet.
Snap er niks van, Serv-U is een programma voor mensen die er niet zoveel van afweten, doch is dit een lastig probleem geworden.

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 18-05-2007 00:15 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:09

tozzke

aka tozzert

toch heb ik het zo draaien (ik vond bulletproof ftp server wel makkelijker, maar die wil niet lekker draaien op mijn server na een upgrade)

heb je wel de virtual paths aangemaakt en bij de gebruikers ook de diraccess?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
tozzke schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:51:
toch heb ik het zo draaien (ik vond bulletproof ftp server wel makkelijker, maar die wil niet lekker draaien op mijn server na een upgrade)

heb je wel de virtual paths aangemaakt en bij de gebruikers ook de diraccess?
Ik heb een Virtual Path gemaakt naar de netwerkschijf, dus nu I: .
Gebruikers en diraccess..bedoel je dat ik op mijn PC de share toegang moet geven tot de gebruikers die ik deze map uiteindelijk wil laten inzien?