Mobility Radeon 7000 IGP - Welke driver?

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:35

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik probeer de laptop van mijn vriendin klaar te maken voor games, en daarvoor heb ik de nieuwste drivers voor nodig.(De huidige zorgen dat zelfs oude spellen (rayman. o.a.), niet eens werken!) Nu check ik eerst de toshiba site, waar ik niet eens de betreffende laptop kan vinden, deze. Ook zoeken op die site naar de mobility radeon 7000 IGP levert niks op!

Dan verder naar de ati/amd site. Vind de desbetreffende productpagina wel, maar zoals je al verwacht, geen link naar drivers. Ook in de lijst met driver selection kan ik niks vinden, allemaal pas vanaf de 9xxx serie.

Ook vind ik een site met daarop een mod-tool, maar WEDEROM staat de 7000 IGP er niet bij!

Heeft iemand toevallig nog werkende drivers, of een linkje naar de juiste drivers?

| system specs |

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27
Je zou oudere Omega drivers kunnen proberen:

http://www.omegadrivers.net/ati.php

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let wel dat je een oude versie (v3.8.252 is de laatste) van de Omega Drivers nodig hebt voor de MOBILITY, omdat deze in de nieuwere versies niet meer gesupport wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 17-05-2007 15:48 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Gedaan. Nu werkt dxdiag wel weer normaal in de tests, maar games doen het nog niet. Ook al is dit niet het juiste forum, nog wat rariteiten:
  • volgens mij is een Intel Pentium 4 Mobile 518 geen dual core processor, maar dit geeft windows wél aan in taakbeheer.(twee grafieken met processoractiviteit)
  • volgens de ati site, heeft deze videokaart max 64 mb geheugen, maar windows heeft het over 128 momenteel? (ik kan me herinneren dat je dat ergens kan wijzigen?)
(om hiervoor een heel new topic te openen in laptops/processors/gameproblemen lijkt me wat overdreven)

| system specs |

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De CPU heeft waarschijnlijk wel Hyperthreading wat er voor zorgt dat het OS twee processors ziet. Dit zijn echter "slechts" twee logische processors. Zie ook: Hyperthreading op Wikipedia

Wat het videogeheugen betreft kan het goed zijn dat je videokaart 128MB van je intern geheugen afsnoept. Meestal kan je dit veranderen in het BIOS.

Veel succes ermee :)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Check de Toshiba website voor drivers, software etc. Verwacht trouwens niet te veel van een ATi Radeon 7000 IGP, zelfs mijn 8 MB DDR ATi Radeon Mobility M6 is sneller! Daarom is het zinloos om hem op 64 MB te zetten; 32 MB is meer dan genoeg. Dat kun je trouwens gewoon in het bios instellen.

Edit:
Deze driver (Windows XP) moet je dus hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door AntonH op 17-05-2007 18:45 ]

• dion_b
  • Laatst online: 14:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Topictitels horen informatief, niet schreeuwerig te zijn. Dus aub niet all-caps posten :o

Ik normaliseer de boel even - deze keer...

Oslik blyat! Oslik!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:16:
GoT Huisregels

Topictitels horen informatief, niet schreeuwerig te zijn. Dus aub niet all-caps posten :o

Ik normaliseer de boel even - deze keer...
Xcuses, was control-c van de Ati site, daar vinden ze het nodig om alles in caps te zetten ;)

| system specs |

Pagina: 1