Welke scsi? wat zijn de voordelen ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hoi,
Ik hoor altijd van die verhalen dat scsi altijd zo goed is.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van scsi? op cpu ontlasting na.

Is een scsi HD beter dan een ide hd? athans betrouwbaarder.

Welke scsi kaart kan ik het beste nemen als ik alleen een cdrom + brander eraan wil hangen?
en welke als ik ook een hd eraan hang?

Nou ben ik effe bezig geweest met searchen maar ik kom dingen tegen zoals adaptec 2904 dat hij maar 10mb/s max kan doen is dat wel genowg voor brander + cdrom

Alvast bedankt,
Homedisc

39

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Voor een brander is een SCSI-2 kaartje genoeg. Hang je er ook een HD aan, kan je beter minimaal een Ultra SCSI kaart nemen, mits je HD natuurlijk Ultra SCSI of hoger ondersteunt, anders is het zonde.

SCSI werkt zonder de CPU van de computer. De controller regelt het dataverkeer ipv de CPU en IDE controller bij IDE. Met Ultra DMA is dat wel verbeterd bij IDE, maar SCSI blijft in het voordeel als er veel apparaten tegelijkertijd aangesproken worden (Servers).

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:49

Orac

Ik mis je papa.

Naar mijn mening is SCSI voor thuisgebruik niet nodig, tenzij je veel met video-editing bezig bent. Ik vind dat je voor thuis de meerprijs (SCSI-kaart is al gauw 600 piek) beter kan investeren in meer RAM en evt. snellere processor.

SCSI heeft ook als voordeel dat er meer devices aangesloten kunnen worden en deze kunnen ook gelijktijdig worden aangesproken. Bij EIDE is dat 1 device per bus, dacht ik.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:00
Als je die hd gaat gebruiken voor het branden met die brander koop je gewoon ergens tweedehands een scsi hd ( DIE SNEL GENOEG IS )
de brander is dan gewoon veel stabieler en ikzelf heb er ook nog een dvd speler aanhangen.
je kunt nu gewoon meer geintjes met je pc uithalen onder het branden en mijn scsi kaartje was iets van 100 piek ( ncr810 )

.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Scsi gaat op een irq en heeft een lagere acces time. Scsi apparatuur is meestal kwalitatief wat beter gebouwd. Voor thuis gebruik heeft scsi geen voordelen, die mindere processorbelasting valt in de praktijk ook goed tegen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hee, allemaal bedankt voor de reply's

Ik ga GEEN scsi kopen als ik het zo lees.

Scheelt trouwens wel een hoop in $$$ of je scsi wel of niet neemt.

39

Verwijderd

zeker doen heb een plextor 12x4x32 brander en een plextor 32 speed aan een initio scsi kaartje van fl.115 hangen en het werkt perfect cd naar cd branden geen probllem effe iets anders doen met de pc geen probleem en voor het geld hoef je het niet te laten een scsi kaart hoeft niet duur te zijn.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Nog een voordeel:

SCSI-apparaten kun je gemakkelijk opbergen in een externe behuizing (er zijn behuizingen waar enorm veel devices in passen), spaart ruimte in je kast en legt zo geen beslag op je voeding.

Houdoe

Verwijderd

http://www.sourcemagazine.com/archive/699/feat6993.asp

Ik heb hier een Western Digital 18 gig Expert 2MB Buffer 7200 RPM op UDMA4

en

Atlas V U2W SCSI 9 gig 4MB Buffer 7200 RPM

Het verschil is ECHT GROOT!

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Cronik:

Nu moet je niet denken dat dat allemaal door SCSI komt hoor.
Die 2 meg cache extra doet eigenlijk veel meer dan het SCSI/U-DMA verschil.

Verwijderd

Sorry, maar volgens mij begrijp j't niet. Die SCSI heeft dus een throughput van 30MB/sec en die ATA66 +/- 6-7 MB/sec
Pagina: 1