[xbox360]Geen 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• cocoskoek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Hi!

Afgelopen vrijdag heb ik dan na lang twijfelen toch maar een 360 gekocht ipv de ps3. Ik heb altijd een playstation gehad en de xbox afgezworen, maar nadat ik enthousiast gemaakt was door een collega heb ik dan toch de switch maar gemaakt! En ik ben zwaar tevreden! Niets mis met de xbox!

Er is alleen een klein dingetje waar ik niet uitkom, en nou hoop ik dat iemand hier mij daarmee verder kan helpen.

Ik gebruik de digital out van de xbox om deze op een "audigy 2 zs platinum pro" (mond vol) aan te sluiten. De xbox staat ingesteld op een dolby digital 5.1 signaal. Als ik de xbox aanzet wordt de welkoms tune gewoon over de aangesloten boxen afgespeeld. Het gaat hier om een creative T7900 setje. Nu komt het probleem, als ik dan in het dashboard of ingame zit komt er geen geluid meer uit mijn boxen. Het stereo signaal dat op mijn TV aangesloten zit werkt wel nog gewoon.

Ik heb geprobeerd om verschillende codec's te instaleren, (nou ben ik hier niet super handig mee) maar niets hielp. De sound effects van de xbox staan gewoon op enabled. En als ik de output van de xbox op dolby stereo zet krijg ik wel geluid. De drivers van de geluidskaart zijn ook de nieuwste uitgave.

Ik denk dat de creative kaart het 5.1 signaal niet ondersteund. Maar dit is vreemd want dit zou hij wel gewoon moeten doen? En wat ik ook niet snap is als ik bij de properties van de "digital in" op de geluidskaart kijk er bij default format alleen maar 2 kanaal opties tussen staan. Dit is dan waarschijnlijk ook het probleem?

Ik hoop dat ik zo een beetje een beeld heb kunnen maken van wat mijn probleem is en dat iemand hier misschien een oplossing weet. Ik heb verder geen versterker met een digitale input tot mijn beschikking, dus daar kan ik het ook niet op testen.

Misschien nog belangrijk om te vermelden, ik maak gebruik van Vista.

Thnx alvast! :)

Vincent

• cocoskoek
kickje...

• cocoskoek
Echt niemand???

• cocoskoek
Kan dicht heb hem in hardware geopend...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

crosspost.
cocoskoek: het is niet toegestaan om in meerdere subforums hetzelfde topic te openen.
in het vervolg graag even vragen aan een Mod om je topic te moven.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Dit topic is gesloten.