dual setup + extra lcd tv

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok hier is het probleem, ik heb meer pixels nodig. Op het moment heb ik een samsung 225bw 1680*1080. Nu heb ik eigenlijk 2 opties:

1. 2x een samsung 205b 1600*1200 schermen
2. 1x een 23" apple cinema display 1920*1200

Maar ik wil ook mijn lcd tv (samsung 37" R met vga ingang) op de computer aangesloten laten, op het moment zit deze gewoon op de tweede uitgang van mijn geforce dual dvi 7600gt.

Is er dus een oplossing (en dan bedoel ik niet een andere videokaart), om tegelijkertijd mijn lcd tv aan te sluiten? Misschien dmv een kloonversie van mijn secondary monitor (maar het moet dan wel de goede resolutie krijgen, dus 13..*7.. en niet de 1600*1200 resolutie?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nou uiteindelijk werkend wilt hebben.
Een neiuwe monitor setup _en_ je LCD TV?
Dat vormt natuurlijk een probleem als je voor de 2x205b optie gaat. Dan moet je wel met een hardwarematige oplossing komen om toch drie schermen aan te kunnen sluiten. (Je kan nou eenmaal niet drie stekkers aansluiten op twee aansluitingen ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2007 14:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• StephaN900
  • Niet online
Ja dat is precies wat ik bedoel:
dus 2x een 204b (is iets van €700)
of 1x een 2407fwp/apple cinema display (rond de 800-900)

Het voordeel van de eerste optie is natuurlijk de extra pixels, alleen dan heb ik geen uitgang meer voor mijn lcd tv. Ik dacht dat daar misschien een andere oplossing voor te krijgen was vandaar.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar als je die dual setup hebt, is het dan nog nodig om die LCD TV aangesloten te hebben? Kan je dan bijvoorbeeld niet alleen als je een film gaat kijken die er even aan hangen oid?
Anders moet je toch een extra videokaart kopen of een dualhead (nieuws: Matrox DualHead2Go en TripleHead2Go voor de Mac)
Zelf werk ik ook met twee schermen en ik kan je zeggen dat ik niet meer zonder wil. Zo een groot breedbeeld ding zal ook leuk zijn maar lijkt me toch ingewikkelder om vensters mooi naast elkaar te krijgen e.d. Een dual setup met Ultramon erbij werkt heerlijk :Y)

• StephaN900
  • Niet online
Ja, dat is wel wat lastiger, maar misschien dat dat dan toch de enige oplossing is. Ik ben alleen ook op zoek naar een apple en die hebben allemaal maar 1dvi out (behalve de mac pro, maar ja dat heb ik niet nodig). Misschien dat ik dan toch maar een trouwe windows gebruiker moet blijven. Maar ik neig idd meer naar de dual screen setup, ook omdat die volgens mij zijn waarde beter behoudt dan een breedbeeld scherm dat met de dag in prijs lijkt te zakken (mijn scherm is in een paar maanden tijd bijna gehalveerd in prijs), en tegen de tijd dat ik een mac koop ik voor onder de 1000 een 30" scherm kan kopen. Heb je toevallig ook nog een aanrader voor een dual screen arm, om ze aan de muur vast te maken?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daar heb ik inderdaad ook een paar keer naar gezocht. Er bestaan hele mooie.
Enige nadeel: Voor dat geld kan je nog een 204b kopen :/ (en dan hou je nog wat over)
Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/Portals/0/images/products/200s/28-147-200.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2007 15:25 ]

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:49
Dual screen heeft bijna altijd meer pixels dan een enkele breedbeeld. 2x204b werkt heerlijk.

Om ze op te hangen kan je ook 2 losse muursteunen kopen. Dan ben je voor iets meer dan €100 klaar. Is wel even goed meten. Ik maak zelf gebruik van een Newstar W300 (http://www.newstar.nl/nl_1producten/wandmontage.html)
Pagina: 1