Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen.
De nieuwe pc wil ik gaan gebruiken voor gamen, vooral FPS en RTS, foto- en videobewerking.
Hij komt in de woonkamer te staan en ik gebruik 'm dus ook als muziekinstallatie.
Het moet dus eigenlijk een allround systeem worden die niet al te veel energie vreet en redelijk
stil moet zijn maar toch moet kunnen presteren.
Tot nu toe heb ik dit samengesteld:
Proc: Inter Core 2 Duo E6600
Mobo: Asus P5B Premium Vista Edition
Mem: Corsair 2GB XMS2-6400 DDR2 Matched Memory Pairs
HD: 2x Samsung 500GB Spinpoint
VGA: MSI 8800GTS 320MB
Case: Coolermaster Stacker 832
Voeding: Antec NeoHE 550 Watt
Monitor: 22" widescreen (koop ik later in de winkel)
DVD drive en floppy heb ik al
Bij Zercom komt ik uit op 1334,70. M'n budget is oneveer 1400 euro.
Ik heb altijd Intel i.c.m. Asus gehad en ben daar erg happy mee, dus daarom wil ik deze nu ook weer.
Ik ga geen gebruik maken van SLI en mij lijkt de ASUS P5B Premium Vista Edition een aantrekkelijk
board ivm het later kunnen upgraden naar een Quadcore processor en de exrta's die bij het board
worden geleverd.
Ik ben al in het bezit van een Logitech Z-560 4.1 Speakersysteem en een Soundblaster Live! soundcard.
Met dit geluid ben ik erg tevreden of zou een nieuwe geluidskaart een nog beter geluid geven?
Verder vind ik die Coolermaster Stacker 832 echt een brute kast die er zeker moet komen.
Mij vragen zijn:
Zijn de componenten goed op elkaar afgestemd?
Is het geheugen goed? Ik wil wel wat gaan overklokken.
Is de 8800GTS met 320 MB video geheugen voldoende voor een FPS game op 1680x1050?
Is de voeding toereikend?
Alle opmerkingen en suggesties zijn welkom.
De nieuwe pc wil ik gaan gebruiken voor gamen, vooral FPS en RTS, foto- en videobewerking.
Hij komt in de woonkamer te staan en ik gebruik 'm dus ook als muziekinstallatie.
Het moet dus eigenlijk een allround systeem worden die niet al te veel energie vreet en redelijk
stil moet zijn maar toch moet kunnen presteren.
Tot nu toe heb ik dit samengesteld:
Proc: Inter Core 2 Duo E6600
Mobo: Asus P5B Premium Vista Edition
Mem: Corsair 2GB XMS2-6400 DDR2 Matched Memory Pairs
HD: 2x Samsung 500GB Spinpoint
VGA: MSI 8800GTS 320MB
Case: Coolermaster Stacker 832
Voeding: Antec NeoHE 550 Watt
Monitor: 22" widescreen (koop ik later in de winkel)
DVD drive en floppy heb ik al
Bij Zercom komt ik uit op 1334,70. M'n budget is oneveer 1400 euro.
Ik heb altijd Intel i.c.m. Asus gehad en ben daar erg happy mee, dus daarom wil ik deze nu ook weer.
Ik ga geen gebruik maken van SLI en mij lijkt de ASUS P5B Premium Vista Edition een aantrekkelijk
board ivm het later kunnen upgraden naar een Quadcore processor en de exrta's die bij het board
worden geleverd.
Ik ben al in het bezit van een Logitech Z-560 4.1 Speakersysteem en een Soundblaster Live! soundcard.
Met dit geluid ben ik erg tevreden of zou een nieuwe geluidskaart een nog beter geluid geven?
Verder vind ik die Coolermaster Stacker 832 echt een brute kast die er zeker moet komen.
Mij vragen zijn:
Zijn de componenten goed op elkaar afgestemd?
Is het geheugen goed? Ik wil wel wat gaan overklokken.
Is de 8800GTS met 320 MB video geheugen voldoende voor een FPS game op 1680x1050?
Is de voeding toereikend?
Alle opmerkingen en suggesties zijn welkom.