safari opent website traag

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
ik heb mijn, na wat problemen in mn biblioheek, Mac OSx 10.4 opnieuw geinstalleerd.
Sindsdien is mijn safari heel traag met het openen van webpagina's. Het duurd soms tot 8sec voordat safari een pagina opent, en dan moet ie de inhoud nog laden! (bijv. een google search)

Afbeeldingslocatie: http://erikboon.nl/files/Afbeelding%201.png
hier blijft safari zolang op stil staan als ik een pagina open.
Firefox daar in tegen doet het een stuk sneller alleen laad afbeeldingen traag (safari overigens ook)

Ik heb na de nieuwe installatie (met format) geen instellingen veranderd aan mn safari, die zouden het zelfde moeten zijn als voor de nieuwe installatie. Mijn internet download is +/-800 kb/s
iemand een idee waarom safari ineens zo traag geworden is?

Verwijderd

Mijn internet download is +/-800 kb/s
Dit had het moeten zijn? Of dit is het nu, aan de hand van een speedtest oid?

Verwijderd

het lijkt me dat er iets fout gaat in de afhandeling van de plaatjes als ook firefox er last van heeft. Opera probeert alicht eerder te beginnen met de opbouw van de plaatjes en dus lijkt het alsof de pagina niet laadt terwijl het eigenlijk de opbouw is die hapert.

probeers het eens met een lokaal opgeslagen, simpele website met bijvoorbeeld 1 jpeg plaatje erin. probeer het dan nog eens met 1 png of met 1 gifje. kijk met welk formaat die problemen heeft.

probeer ook nog eens wat andere browsers of probeer bijvoorbeeld lynx, de text-based browser.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Probeer het eens met de laatste WebKit.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Pak even een tooltje als OnyX en clear even de Safari cache en andere wazige dingen.
Safari vind ik persoonlijk geen prettige browser, maar dat is een kwestie van voorkeur.

Het klinkt mij meer in de oren als een conflict op je internet verbinding. Draai er eens een speedtest overheen, speedtest.nl en kijk eens wat voor snelheden je daar krijgt.

Als je een @home gebruiker bent en je verbinding is pas door @home aangepast/geupgrade, check dan even of je niet een nieuwe hostname hebt gekregen en vergeten bent die aan te passen, dit heb ik meerdere malen meegemaakt.

• ahrik
Bedankt voor de support
Ik zojuist de codering (van safari?) op "Westers (Mac OS Roman)" gezet en het lijkt opgelost te zijn :D

edit: niet het geval, nog steeds traag.. :(

[ Voor 15% gewijzigd door ahrik op 19-05-2007 12:31 ]

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
heb je niet een proxy ingsteld staan per ongeluk?

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
ahrik schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:30:
Bedankt voor de support
Ik zojuist de codering (van safari?) op "Westers (Mac OS Roman)" gezet en het lijkt opgelost te zijn :D

edit: niet het geval, nog steeds traag.. :(
En de rest van de tig mogelijke oplossingen die zijn gepost ?

• ahrik
het lijkt opgelost te zijn.
Zoals ik op macrumours forum las is dit mijn oplossing:
I bet a dollar you're having good old DNS trouble.

Try going into the Apple menu, click on "System Preferences", click on "Network", double-click "Built In Ethernet" or "Airport" depending on what you use, and in the box that says "DNS Servers" type the following in exactly:

4.2.2.1
4.2.2.2
4.2.2.3
4.2.2.4
4.2.2.5
4.2.2.6
en het werkt! :)
Pagina: 1