Ik ben bezig met een simpel programmatje:
- een inputbox waar een stukje tekst in wordt gezet
- een knop, en als je daar op klikt word de tekst (een string) in segmenten van 8 opgedeeld
Voorbeeld:
Een gebruiker geeft deze tekst in <= dit wordt dus :
1. Een gebru
2. iker geef
3. t deze tek
4. st in
Ik heb nu zelf geprobeerd om het voor elkaar te krijgen met de functie substring:
het is dus de bedoeling dat de (in dit geval) 4 uitkomsten in een messagebox worden geshowed.
later moeten deze in een array komen, ik controleer nu alleen of hij de string opsplits dmv die messagebox.
maar als ik dit run, komt er eerst een lege messagebox, daarna een messagebox met de tekst: iker ge en daarna loopt het programma vast en krijg ik de foutcode: Index en lengte moeten naar een locatie binnen de tekenreeks verwijzen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen
- een inputbox waar een stukje tekst in wordt gezet
- een knop, en als je daar op klikt word de tekst (een string) in segmenten van 8 opgedeeld
Voorbeeld:
Een gebruiker geeft deze tekst in <= dit wordt dus :
1. Een gebru
2. iker geef
3. t deze tek
4. st in
Ik heb nu zelf geprobeerd om het voor elkaar te krijgen met de functie substring:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Private Sub btnSplitsen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSplitsen.Click
Dim r As String
Dim i As Integer
Dim u As Integer
For i = 0 To tbTekst.TextLength - 1
r = tbTekst.Text.Substring(i, u)
i = i + 8
u = u + 8
MsgBox(r)
Next i
End Sub |
het is dus de bedoeling dat de (in dit geval) 4 uitkomsten in een messagebox worden geshowed.
later moeten deze in een array komen, ik controleer nu alleen of hij de string opsplits dmv die messagebox.
maar als ik dit run, komt er eerst een lege messagebox, daarna een messagebox met de tekst: iker ge en daarna loopt het programma vast en krijg ik de foutcode: Index en lengte moeten naar een locatie binnen de tekenreeks verwijzen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen