Zyxel Prestige 2000 aan Linksys WRT54G Router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Heren,

ik zit met een klein probleem mijn vader heeft een WRT54G gekocht voor mijn oom maar die had een acces point nodig, dus heb ik mijn acces point gegeven aan hem (korte uitleg).

Ik zit nu dus opgecheept met ween Linksys WRT54G V7.0 Wireless router. Ik heb van alles geprobeerd maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om via draadloos internet daadwerkelijk ook internet te krijgen, wat heb ik geprobeerd:
- alles afsluiten aansluiten zodat alles ververst
- een optie veranderd op de WRT54G zodat hij een gateway werd (??) dacht het misschien wel kon

Mijn opstelling nu:
Zyxel Prestige 2000 (tiscali) * 2computers aangesloten via utp, 1 WRT54G via utp
|
WRT54G V7.0 *geen utp kabels, 1 laptop via draadloos (draadloos is al volledig geconfigureerd)

Ik krijg dus geen internet op mijn laptop. Ik weet dat het heel dom is om router op router te doen en dat het veel te duur is, maar het was niet mijn keuze om het zo te doen.(kan de router niet meer inleveren)

Als iemand me hier mee kan helpen,

Johny Cash

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

linksys hang je nu met utp aan je pc.. Je configureerd de linksys door het ip op bijv 192.168.1.2 te zetten met een vast ip adres.
router 1 vanaf een lan poort naar een lan poort van router 2 aansluiten en klaar ben je.

De router 2 (linksys) is dan te bereiken via 192.168.1.2.
router 1 via 192.168.1.1

[ Voor 16% gewijzigd door job op 17-05-2007 13:36 ]

• Johny Cash
ga ik proberen

EDIT:
Krijg error:
The wan domain is the same with the lan domain
...

[ Voor 73% gewijzigd door Johny Cash op 17-05-2007 13:53 ]

• Johny Cash
DHCP aan of uit?!

krijgt btw nog steeds wan domain error

[ Voor 101% gewijzigd door Johny Cash op 17-05-2007 14:20 ]

Verwijderd

Als de wirelessrouter erachter een router blijft, wijzig dan de ip-reeks waar deze router zich nu in bevindt. MAW. verander het ip-adres van 192.168.1.x naar 192.168.100.x en zet de DHCP van de wirelessrouter in diezelfde ip-reeks (192.168.100.x).

Hopelijk kan je alsnog de wirelessrouter in te stellen als AP (Access point) en niet als router, zodat de wireless AP in hetzelfde netwerk mag blijven als de Zyxel, maar als dat niet mogelijk is dan moet je de lokale netwerken van beide routers gewoon verschillend houden. (Zyxel 192.168.1.x/24 en wirelessrouter 192.168.100.x/24)

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
gewoon router even factory defaults geven>administration>factory defaults

dan ip adres verranderen, ik gebruik hier icm de zyXel modem altijd 10.0.0.1 voor, save settings en het werkt

• job

job

Johny Cash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:42:
ga ik proberen

EDIT:
Krijg error:
The wan domain is the same with the lan domain
...
Wie geeft die error??
Je pc? je router?

Je gebruikt dus van de wrt dus alleen de laan poortjes, de wan poort doe je niets mee.

• Johny Cash
mijn router (linksys)

ga iig ptir zijn idee proberen.. Heb het op het moment even druk met achterstandig werk ga morgen op de vrije dag even knutselen..
Je gebruikt dus van de wrt dus alleen de laan poortjes, de wan poort doe je niets mee
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt ik gebruik van de linksys alleen de internet-ingang poort niet de lan poorten omdat ik deze alleen gebruik voor wan. Maar als ik het goed bedrijp moet ik dus ook mijn vaste-pcs op deze router aansluiten en de zyxel alleen via utp kabel internet laten doorgeven aan de linksys via de internetingang port?

[ Voor 140% gewijzigd door Johny Cash op 19-05-2007 21:22 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:25

Klippy

Still Game

Grappig.

Net 3,5 uur met hetzelfde lopen kloten. 2 uur daarvan waren gelukkig voor jou, omdat ik de verkeerde router zat te configureren :'( Studenten in het studentenhuis hadden WLAN op de Zyxel uitgeschakeld en ik was daar al maanden niet geweest, dus ik zag nog steeds 3 accesspoints via de wireless vebinding, dus ik dacht dat de 1e ook het goede IP had, bleek dat die van de buren te zijn 8)7 :/

Maar goed, uiteindelijk heb ik zo opgelost.

Eerst de WRT aansluiten op de stroom, netwerk kabels nog even niet aansluiten, anders kan je een IP conflict krijgen. Inloggen via UTP kabel of draadloos op 192.168.1.1 en dan de Linksys een LAN IP adres geven in een andere range dan de Zyxel.
Bij mij stond de Zyxel op 192.168.1.254 en die deelde adressen uit van 192.168.1.32 tot 182.168.1.62
Dus heb ik de WRT 192.168.2.1 gegeven.
Rest van de config laat je zo staan, maar ik moest wel een host name invullen, anders kreeg ik geen IP van de Zyxel.

Dus zie http://www.hgcomputers.nl...hotrouterinstellingen.gif
Bij Router IP vul je 192.168.2.1 in, bij Host naam bovenaan vul je een willekeurge naam in.

Daarna de WRT54G aangesloten op een LAN poort van de Zyxel en een LAN poort van de WRT54G, de WAN / Internet poort gebruik je dus niet.
Als het is goed is zie je nu in de WRT54G, die je nu via 192.168.2.1 kan benaderen, bij status een IP range in de reeks van de Zyxel. Dus in mijn geval 192.168.1.34

Dan bij de WRT54G de DHCP server UIT. Dat kan je ook al eerder doen overigens, maar ik had deze volgorde omdat het soms verkeerd ging en ik helemaal geen netwerkadres meer kreeg .

Nu verbind je je laptop opnieuw draadloos met de WRT en je krijgt nu ook een IP adres van de Zyxel, in mijn geval 192.168.1.35

En dan werkt alles.

Het kan overigens ook nog op een andere manier met alle PC's in dezelde IP range, dan moet je in je WRT de mode op Router zetten ipv Gateway, maar dat was in mijn geval niet nodig en ook niet gewenst.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Johny Cash
Klippy ik heb het netwerk draaiend gekregen via jou uitleg!

Harstikke bedankt iedereen voor de support!

[ Voor 4% gewijzigd door Johny Cash op 20-05-2007 15:05 ]

• job

job

Johny Cash schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:18:
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt ik gebruik van de linksys alleen de internet-ingang poort niet de lan poorten omdat ik deze alleen gebruik voor wan. Maar als ik het goed bedrijp moet ik dus ook mijn vaste-pcs op deze router aansluiten en de zyxel alleen via utp kabel internet laten doorgeven aan de linksys via de internetingang port?
Het is je al gelukt, maar wat ik bedoelde is dat je van de linksys niet de wan(internet) poort moet gebruiken. Dus alleen de lan poorten.
Of je je de bedraadde pc's nou aan je linksys of aan de zyxel hangt maakt niet uit.
Als je het goed instelt zullen alle pc's een ip adres van de zyxel krijgen :)

Maar mooi om te horen dat het al gelukt is.
Pagina: 1