Vaag Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb in een mooie nieuwe Antec kast (waarvoor dank aan Newby en Ned-Cool) een Abit KT7A met een Duron 700 gebouwd. Alles ging goed, WinMe erop gezet, helemaal perfect, potloodstreepjes goed gezet enz. hij deed het dus gewoon helemaal.

Nou ging ik die kast op z'n definitieve plek neerzetten en daarvoor gebruikte ik een verlengsnoer. (geaard net als de stekkerdoos). Vervolgens deed ik de pc weer aan en deed hij niet veel meer!
Het enige wat er gebeurt is dit: de fans gaan aan, en je hoort dat 'zoemende' geluid. Daarna gebeurt er niks. Geen harde schijfgeratel, en de monitor staat op de standby stand. (hoe dat komt weet ik ook niet). Ik kom ook het bios niet in.
Wat moet ik doen?

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

alle snoeren in je pc losroppen en er opnieuw inzetten, alle kaarten effe een duw geven.

Er is vast een snoertje of kaart een beetje scheef gaan zitten.

Verwijderd

Idd, waarschijnlijk een losse kabel of kaart ofzo... 8-)

• Artcore
  • Niet online
Heb ik al gedaan maar doe het nog wel een keer (8>

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad toen zaten de IDE kabels verkeerd. Doet ie het alweer

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

wacht es... hoezo 'potloodstreepjes goedgezet'? Heb je 'm zitten overklokken met de bekende 'grafiet-tweak'? >:)
haha nou dan zou ik die streepjes nog maar es goed nakijken als ik jou was :)
dat grafiet is lichtelijk kruimig, als je er te hard mee schudt, dan rammelt het grootste gedeelte er zo weer af :D

• Artcore
  • Niet online
Ik heb alle kabeltjes al een keer losgehaald en weer opnieuw goed eraan gezet, alle pci-kaarten eruit gehaald, de agp videokaart vervangen door een pci-kaartje...
Wat kan ik nog meer proberen?

• Artcore
  • Niet online
Ik zit nou al twee dagen te kloten! Heeft iemand nog ideeen?

Verwijderd

Ja. Er zit vast de laatste BIOS in. Dan moet je de CPU fan op fan header 1 zetten.

Die dichter bij de CPU is 2, moet je dus niet gebruiken, die verder weg zit is 1. Anders gaat namelijk de PC doodleuk weer uit want hij denkt dat de fan defect is.. ;)

En anders opstarten met insert ingedrukt (Stroom eraf, erop, start knop drukken terwijl je insert ingedrukt houdt tot het energy logo kimt, dan del om in de bios te gaan...) om te zien of het de streepjes waren, dan start'ie op met default CPU instellingen.

Verwijderd

... "energy logo KOMT" dus !
*ehum*
... t'wordt toch tijd voor type lessen :+

• Artcore
  • Niet online
Nee, dat is het probleem. Ik zie NIKS op het scherm! Heb ondertussen ook al ander geheugen geprobeerd...
Het vreemde is dat ie het wel al heeft gedaan!
Ik probeer nu ff shift ingedrukt te houden...

En trouwens, ik heb alle mogelijkheden met die fan-aansluitingen al geprobeerd. Ik heb een superorb, die heeft twee fans.

Shift in houden heeft ook geen zin...het lijkt wel of ie niet eens aan het bios toekomt. Ik heb ook al de cmos gecleared, ik weet niet veel meer :(

Verwijderd

Nee,
INSERT :)
Shift doetnieveel ....

• Artcore
  • Niet online
OH sorry, verkeerd gelezen...probeer ik nog ff

• Artcore
  • Niet online
Het probleem is er nog steeds. Het mobo komt niet eens tot aan het bios volgens mij. Kan het zijn dat dat kleine bios-batterijtje leeg is?

Verwijderd

Nee dat batterijtje is om de klok te laten lopen.
(Je weet wel dat geval dat de tijd bijhoudt)

Er is daar echt iets hardware matigs mis. Alles eruit, los, d'r uitpluggen en alleen met voeding en beeldscherm proberen.
Pagina: 1