Aangezien het scherm van mijn IBM Thinkpad G40 is overleden (na 4 jaar) , en er geen garantie meer op zit, ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over deze laptop.
Informatie, gebruiksdoel, budget
Nu heb ik wat rondgezocht op de sites van allerlei laptop merken, en uiteindelijk is mijn oog gevallen op deze laptop:
Acer Aspire AS5672WLMib
Is het verstandig om extra garantie op deze latop te nemen, dus 3 jaar in plaats van 1 jaar? centralpoint.nl biedt dit aan voor €100,-. Ik zouden jullie een vergelijkbare laptop van een ander merk kiezen, en zoja , welke dan?
Ik hoop dat ik aan de normen van 'Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?' heb voldaan, anders zal ik het nog zo snel mogelijk verbeteren als er op en/of aanmerkingen zijn.
Informatie, gebruiksdoel, budget
- De laptop die ik zoek gebruik ik onder andere voor mijn studie, mijn werk, onderzoek en plezier. Dit houd dus in dat ik op zoek naar ben een laptop die behoorlijk wat in huis heeft. Hij hoeft niet echt draagbaar te zijn, al vind ik een 17'' scherm wel te groot. De accu hoeft echt niet meer dan 2 uur mee te gaan. Autorijden en werken tesamen werkt toch niet echt goed.
- Voor mijn studie rnijn onderzoek is een dual-core processor toch wel enorm handig, en omdat ik veel data verwerk (information retrieval, MatLab, Weka) is 2GB RAM toch wel een must.
- Mijn werk bestaat vooral uit programmeren en het geven van presentaties. Een DVI-uitgang vind ik daarom ook wel erg handig zodat ik een mooie kwaliteit krijg op de beamers hier.
- Voor plezier speel ik nog altijd graag een spelletje. Een graphische kaart met eigen geheugen in plaats van een integrated chip met shared geheugen verdient daarom mijn voorkeur.
- De grootte van de HD maakt me niet zo heel veel uit. Ik heb veelal toegang tot een NAS, en anders heb ik ook nog altijd een externe 2.5'' HD bij. Als het maar geen 4200 RPM HD is.
- Het budget dat ik uit te geven heb is ongeveer 1.100 (inclusief BTW)
Nu heb ik wat rondgezocht op de sites van allerlei laptop merken, en uiteindelijk is mijn oog gevallen op deze laptop:
Acer Aspire AS5672WLMib
- Intel Core Duo T2300
- 2 x 1024 MB
- ATI Mobility Radeon X1600
- DVI uitgang
- 120 GB 5400 RPM HD
- Windows XP Media Center 2005 (maakt niet uit, heb nog legale Vista keys liggen)
- € 1.029,59
- http://www.centralpoint.n...spire_5672wlmib_2048.html
Is het verstandig om extra garantie op deze latop te nemen, dus 3 jaar in plaats van 1 jaar? centralpoint.nl biedt dit aan voor €100,-. Ik zouden jullie een vergelijkbare laptop van een ander merk kiezen, en zoja , welke dan?
Ik hoop dat ik aan de normen van 'Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?' heb voldaan, anders zal ik het nog zo snel mogelijk verbeteren als er op en/of aanmerkingen zijn.