Ik wil het aantal views van foto's bijhouden, maar wil dan niet alleen het totaal aantal views van die foto bijhouden, maar ook de views van vandaag, van de afgelopen week en de afgelopen maand (per foto dus) zodat ik dus kan displayen welke foto's vandaag het beste zijn bekeken, en welke afgelopen week het beste zijn bekeken en welke afgelopen maand het beste zijn bekeken.
ik kan natuurlijk elke dag de views per dag per foto bijhouden, maar ik denk dat het mss wel iets makkelijker/kleiner kan? bijv. alleen de views van de afgelopen 7 dagen bijhouden, die elke dag bijelkaar optellen (dan heb je dus voor de afgelopen week) en elke dag de afgelopen 4 weken bijelkaar optellen en updaten als maand.
is hier een handig iets voor te verzinnen, mensen die hier ervaring mee hebben?
het is van groot belang dat de database zo simpel/snel mogelijk is.. aangezien het hier gaat om +/- 500.000 foto's
ohja, en dit wil ik dan niet alleen met views per foto, maar bijv. ook met downloads van een foto, comments per foto, rating van een foto enz enz.
ik kan natuurlijk elke dag de views per dag per foto bijhouden, maar ik denk dat het mss wel iets makkelijker/kleiner kan? bijv. alleen de views van de afgelopen 7 dagen bijhouden, die elke dag bijelkaar optellen (dan heb je dus voor de afgelopen week) en elke dag de afgelopen 4 weken bijelkaar optellen en updaten als maand.
is hier een handig iets voor te verzinnen, mensen die hier ervaring mee hebben?
het is van groot belang dat de database zo simpel/snel mogelijk is.. aangezien het hier gaat om +/- 500.000 foto's
ohja, en dit wil ik dan niet alleen met views per foto, maar bijv. ook met downloads van een foto, comments per foto, rating van een foto enz enz.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 12:49 ]