Toon posts:

Spam om de minuut via contactform

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plesk server en daar komt om de minuut via ons contact formulier op de website spam binnen. Nu heb ik geprobeerd de spam module te installeren maar dat werkt niet aangezien ik daar geen licentie voor heb heeft ieman deen tip?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
free.grisoft.nl ? ik weet niet of hij daar ook voor werkt, maar voor outlook express is het een prima spamfilter/virusscanner

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Misschien kun je het contact formulier proberen te beveiligen? Referer check, iets met sessies of weet ik wat. Zo heb ik het ook wel eens opgelost toen een formulier werd misbruikt.

Je kunt ook kijken of je de IP adressen kunt achterhalen, dan kun je die checken en uitsluiten. Als het steeds dezelfde zijn werkt dat ook goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Fatamorgana op 17-05-2007 12:44 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Je kan dit het best voorkomen door een captcha in te bouwen in je formulier. Eventueel kan je ook naar het bad behaviour script (PHP) kijken, deze filtert ook op spambots en je hoeft er verder weinig voor aan te passen in je code.

If I can't fix it, it ain't broken.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
Mja ik vrees dat de TS niet kan programmeren, anders ga je geen contactformulier van Plesk gebruiken. Mocht dit toch controleer dan dingen zoals het aantal keren dat een formulier verzonden word, voeg een captcha er aan toe, ...

Verwijderd

Topicstarter
codemann schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:43:
Mja ik vrees dat de TS niet kan programmeren, anders ga je geen contactformulier van Plesk gebruiken. Mocht dit toch controleer dan dingen zoals het aantal keren dat een formulier verzonden word, voeg een captcha er aan toe, ...
ik gebruik geen contactformulier van plesk maar uit mijn eigen archief!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Gewoon een captcha toevoegen, of desnoods het formulier aanpassen om het voor spambots lastig te maken. Een vraag als "wat is 1 + 1" plaatsen in een plaatje (dus niet als tekst) en dan laten beantwoorden, kan al een hoop schelen.

Het feit dat je een plesk server hebt doet er eigenlijk niet eens toe, je hebt gewoon een webserver.

Voor een duidelijker antwoord zul je (en ik herhaal me weer, kijk ook naar andere topics) meer info moeten geven.
Pagina: 1