| Specs: MSI MS-6580 V3.0 (845PE Neo) (intel) Intel Pentium 4 2.8GHz 2x512MB geheugen Geforce 4MX 64MB passief 2xMaxtor 80GB SB Live 5.1Digital DVD Brander / Lezer OS: Windows XP SP2 Engels. |
Probleem:
Deze pc liep om de raarste redenen vast. Na nader onderzoek bleek dus de boosdoener een half-zittende ATX-Stekker aan het moederbord, welke ik vervangen heb met een nieuwe voeding (Q-tec 650watts). Vervolgens werkte het systeem weer even prima, waarop vastlopers uit het niets begonnen.
Zodra ik de netwerkkabel / Vast ip Adress instel in Netwerk configuratie dan reboot de pc zich. Als ik de drivers van de geluidskaart installeer dan zorgen deze voor een chrash. Als ik de drivers van de Geforce4mx wil installeren, dan precies hetzelfde verhaal alleen start deze niet meer op in normale modus (alleen safe nog).
Wat heb ik geprobeerd?
Natuurlijk de basisdingen zoals het controleren van de kabels, voeding, koeling, of alles nog voldoende gesmeerd is, of de molexjes niet verrot waren, of er wel genoeg contact gemaakt werdt.
Ik heb met Windows verschillende drivers geprobeerd maar het mocht niet baten. Zodra het systeem opstart en op hoge resolutie wilt schakelen (1280x1024) dan loopt het vast.
Zelf denk ik aan een IRQ probleem of iets in die richting, maar het bios stamt ook nog uit 2003, en ik ben op het moment ook aan het kijken ervoor, hoewel ik niet echt aandurf gezien het aantal vastlopers. Als dat gebeurt midden in een flash dan is het moederbord dood.
Is hier nog iets mee te doen of heeft het gewoon permanente schade geleden aan die halve connector waarop hiervoor lange tijd mee gedraaid is / was (dit is even een leenpc, mijn eigen pc is onderweg).