Alcatel Speedtouch 500Series digitaal uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-01 12:52
Hallo,

Ik heb misschien een wat vreemde vraag, maar is het mogelijk om in de browser van je router (Alcatel Speedtouch 500Series) waar je ook je port-forwarding regelt etc, je router uit te zetten?

Onder "Dial up" kan je wel connecten of disconnecten, maar stopt je router dan ook met bijvoorbeeld het uitzenden van wireless signalen? Ik neem aan van niet... Het doeleind is om te zorgen dat ik wireless kan uitschakelen of de hele router kan uitschakelen zonder hem echt uit te zetten. Dit om overbodige straling savonds tegen te gaan. Als ik daarvoor een andere router zou moeten aanschaffen, welke voldoet dan aan deze eis... of zijn die er simpelweg niet?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-03 15:29
Je hebt geen gsm neem ik aan? die levert je namelijk 500mW aan "gevaarlijke straling" op, waar een draadloos router in de EU beperkt is tot 100mW....
En verder hoop ik voor je dat de mobile telefoons van andere mensen op je kamer geen bereik hebben....
En uiteraard geen (geheime) radio zenders in de buurt...
En zo gaat t lijstje nog even door

ontopic.. wat dacht je van een klok voor het adapter van t router waardoor deze gewoon uitgeschakeld word na een bepaalde tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door -Niels- op 17-05-2007 11:51 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Neem aan dat die 500mw alleen is als je aan het bellen bent, een router met 4 gebruikers kan zomaar uren achter elkaar aan het zenden zijn.

weet niet wat nu slechter zal zijn, kort maar meer of minder en langer.

Word er nooit echt vrolijk als ik er iets over lees, je heb er toch dagelijk mee te maken. En niemand weet nog wat er gebuurt als je 50 a 60 jaar aan een dikke dosis straling word bloot gesteld. Want het blijft niet bij dat 1 mobiletje en router, mijn buurman heeft er ook 1 natuurlijk.

Word dus al:

Mobiletje in de zak = 500mw
router van mijn zelf = 100mw
router linker buren = 100mw
router rechter buren = 100mw

Als je in amsterdam woont WiMax.

Zo kan je nog wel even door gaan en er komen er steeds meer bij.

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-03 15:29
Wel 1 fout in je beredeneren, de stalingsinteniteit neemt kwadratisch af naar mate de afstand tot de bron toe neemt.

Dit houd in dat het mobieltje wat je dicht bij je hebt veel "erger" is dat het router op een paar meter ;) (nog afgezien van het feit dat het router een stuk minder vermogen heeft)

Maar ik denk niet dat de ts deze discussie wilde starten