Toon posts:

simulatie op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een simulatie aan het uitvoeren op mijn laptop, hier gaat nogal wat tijd in zitten. (een 10-tal uren)
Als ik echter in de task manager kijk dan zie ik dat door het programma slechts een van de twee CPU's gebruikt wordt. Weet iemand hier of ik het zo in kan stellen dat beide CPU's gebruikt worden voor de berekeningen?

Mijn systeeem:

Compal, BTO laptop
core 2 duo t5600 1.83 GHz
2048MB
5400 rpm HD

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welk programma gebruik je? Wanneer je programma niet multi-threaded is gaat het voor zo ver ik weet niet lukken.

Rail Away!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Je zal inderdaad waarschijnlijk het programma moeten herschrijven als je wil dat het van meerdere cores gebruik kan maken..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Of het programma 2x opstarten en beide de helft van het werk laten doen.
Als het programma maar 1 "worker-thread" heeft zal deze ook maar 1 CPU belasten.

Verwijderd

Topicstarter
het programma is materials explorer 4.0: een geavanceerd moleculaire dynamica programma en dat heb ik uiteraard zelf niet geschreven.

Ik kan daar dus niets aan veranderen? (niet dat ik een simpele knop ergens aan moet vinken?..

Beetje jammer dan heb ik in feite niets aan de dual core......

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1- je vraag gaat over software, niet hardware
2- je meldt niet welk OS je hebt
3- je geeft niet aan welk programma je gebruikt en of het überhaupt multithreaded is

Met zo weinig info kunnen we je geen antwoord geven en kan ik niet eens bepalen in welk subforum je het beste kunt gaan zoeken. Dan rest er weinig anders dan een slotje :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.