PC wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53
Gisteren had ik eindelijk de onderdelen om mijn nieuwe pc te bouwen, dit na een ritje van 2 uur. Het was de volgende hardware:

Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte P965-DS3
2*1GB Gskill PC5400 Matched Pair
MSI 8800GTS 640MB
Western Digital 3200KS
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Seasonic S12 80 Plus 550watt

En een Antec Nine Hundred om dit alles in de behuizen.

Na twee uur werk was alles eindelijk ingebouwd en kon ik hem gaan starten. Rustig alle kabels aangesloten en op de powerknop gedrukt. Er kwam beeld, en ik stak de Windows cd in de optical drive. De setup van Windows initialiseerde zichzelf en ik koos voor de optie Windows XP Installeren.

Een minuut later reboot de pc zichzelf ineens enkele keren snel na elkaar. Toen hij hiermee stopte en normaal leek te booten krijg ik geen beeld meer. Zeer raar vond ik dat. Ik koppelde alles los behalve het geheugen en de videokaart, en nog steeds geen beeld.

Hierna heb ik alle hardware uit de kast verwijderd, en kwam ik tevens tot de conclussie dat er twee mounting screws uit de case waren losen gekomen en bleven hangen aan de screws om het moederbord mee vast te schroeven. Misschien veroorzaakte dat een kortsluiting ofzo? Anyways na ze te hebben verwijderd testte ik het moederbord, de videokaart en de psu buiten de case. Nog steeds niets.

Dan heb ik een andere (zeker werkende) videokaart geprobeert, zonder succes. Ook de ramlatjes afzonderling testen hielp niet. Wat ik wel zie is dat dat de hardware zichzelf constant reboot. Ik heb een CMOS clear geprobeerd en die deed ook niets.

Heeft er nog iemand een idee? Door het verlengd weekend hier kan ik pas volgende week de hardware terug naar de winkel brengen :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. daar staan iig zat dingen in die je nog kunt proberen.

Een constant rebootende DS3 kan overigens ook liggen aan verkeerde settings, dit is na een ATX reset overigens gewoon verhlopen. (althans, in mijn geval).

• Flying
Heb nogmaals geprobeerd en het is net alsof de pc wil booten maar het niet lukt. De fan van de PSU draait en stopt, dan draait ie weer en stopt ie weer. Zou het de voeding kunnen zijn?
Terw_Dan schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:16:
Een constant rebootende DS3 kan overigens ook liggen aan verkeerde settings, dit is na een ATX reset overigens gewoon verhlopen. (althans, in mijn geval).
Dit heeft niet geholpen helaas.

[ Voor 45% gewijzigd door Flying op 17-05-2007 11:49 ]

Verwijderd

Je kan ook proberen om even alles eruit te schroeven en op een
houten plaat te leggen, dan weet je zeker dat ie geen sluiting meer maakt
met de kast. cmos clear of even kijken of je cpu fan wel goed vastzit

kijkenof geheugen wel compatible is , en vooral dat topic doorlezen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Het kan inderdaad een gevalletje van kortsluiting zijn. wat je wel kunt proberen is er even een andere voeding aan te hangen en zo mn mogelijk hardware er in te stoppen. Dan kun je in ieder geval de voeding elimineren als probleem object.

Carpe Diem

• Flying
muppet99 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:51:
Het kan inderdaad een gevalletje van kortsluiting zijn. wat je wel kunt proberen is er even een andere voeding aan te hangen en zo mn mogelijk hardware er in te stoppen. Dan kun je in ieder geval de voeding elimineren als probleem object.
Net gedaan, en het systeem bootte op! Het is dus een gevalletje kapotte voeding. Dan denk je een goede voeding te hebben en blijkt het een hoop stront te zijn.

Nu twijfel ik wel wat te doen. Zou ik de 450 wtt Cooler Master overbouwen en tijdelijk die gebruiken voor mijn nieuwe pc, of zou ik tot midden volgende week wachten op een replacement voeding. Ik weet dat de 450watt het kan trekken dusja.

[ Voor 19% gewijzigd door Flying op 17-05-2007 12:29 ]

Pagina: 1