m2n-mx onboard geluid werk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alexander666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01-2024
Beste tweakers.

Ik heb gisteren een pc in elkaar gebouwd bestaande uit:

Porc: AMD Athlon X2 4600+
Mobo: Asus M2N
Ram: 2X "el Cheapo" 512mb ddr2 667 Mhz
HDD: Maxtor 250 Gb sata
DVD: Nec Dvd Brander
Pwr: Huntkey 400 W
VGA: Asus Ati X1650 Pro 256mb

Nu werk alles behalve dan het geluid. Ik heb zoals jullie kunnen zien geen losse geluidskaart maar wil de onboard gebruiken. Volgens Windows is er geen geluidskaart geinstaleerd. Verder heb ik al gekeken in de bios of die daar bij onboard divices uit stond, niet het geval. Verder heb ik ook nog alle drivers geinstaleerd.

Mijn vraag is dus nu is het gewoon een instelling/driver dat ik moet veranderen of is gewoon de onboard geluidschip kapot?

AMD Ryzen 7 3700X - Gigabyte x570 Gaming X - 32Gb Corsair DDR4 3200Mhz - Gigabyte RTX2080 Super- Corsair Crystal Series 460X - 3x Intel 1TB 660p (Raid 0)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:25

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dus: in bios is de geluidschip enabled en volgens Windows (XP? Vista?) is er geen geïnstalleerd? Nadat je de drivers geïnstalleerd hebt, is dit dan nog steeds zo? Heb je de juiste en nieuwste drivers geïnstalleerd?

Rail Away!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
staat in de handleiding van je mobo misschien dat je een jumpertje moet omzetten als je onboard wilt doen? Voeding aangesloten als dit nodig is?

Ctrl+k

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Ik heb pas een aantal systemen geinstalleerd met dat bord. Staat er bij geluidsapparaten niet toevallig een microsoft high defenition apparaat? Deze moest ik namelijk via apparaat beheer deinstalleren en toen installeerde hij wel de juiste driver. Iets met EAA of zo meen ik.

Een jumper is er niet voor aanwezig op het mobo.

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 17-05-2007 11:48 ]

Carpe Diem

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
* keluwak neemt een aanloop en schopt...

Ik heb ook dit moederboard en ook geen onboard geluid. Wat ik heb ontdekt is dat de tweede aanstluiting op het moederboard het wel doet. (uit wanhoop even aangesloten; wordt normaal gebruikt om naar de voorkant te brengen) Het lijkt daarom wel alsof de driver verkeerd detecteerd dat er een koptelefoon aanwezig is en daarna het geluid aan de achterkant uit schakelt.

In de tool om de instellingen te wijzen licht te de aansluiting van de koptelefoon in microfoon aan de voorkant ook op, zonder dat er iets inzit.

Wanneer ik de stekker naar de versterker aan de achterkant op de line-in aansluit komt er alleen hard gebrom uit.

[ Voor 8% gewijzigd door keluwak op 02-02-2008 19:51 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Heb je wel de jumpers laten zitten op de frontpanel-header ? Want als je deze verwijderd zullen de aansluitingen in de backplate ook niet meer werken.

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Nielson schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:21:
Heb je wel de jumpers laten zitten op de frontpanel-header ? Want als je deze verwijderd zullen de aansluitingen in de backplate ook niet meer werken.
uh? geen idee? heb het moederbord in de pc gezet zoals hij uit de doos kwam.
Pagina: 1