Wel leuk om te zien!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ErikB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 19:39
Allereerst ik weet niet precies of dit de bedoeling is (of dit mag zeg maar)
maar ik wilde deze 2tal filmpjes jullie niet onthouden!

Allereerst mensen die Professioneel een CPU overclocke tot 5,25ghz! (wel met liqued nitrogen)
http://www.youtube.com/watch?v=hB9MbbGIjXQ

Vervolgens even een show wat er met je cpu gebeurt als je tog echt die paar 100mhz nog extra wilt:
http://www.youtube.com/watch?v=TkmHClAWKk0

En dan om het af te leren:
http://www.youtube.com/wa...9vdA&mode=related&search=
Wat er met je laptopje kan gebeuren als er iets fout gaat en de batterij deze reactie vertoond. Ik zou zeggen naar buiten gooien en renne ;)

Ik hoor het wel als dit niet echt geschikt was, maar opzich leken het mij wel erg leuke/leerzame filmpjes (en ik maak hier echt geen gewoonte van hoor ;) )

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ikismij schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:41:
Allereerst ik weet niet precies of dit de bedoeling is (of dit mag zeg maar)
maar ik wilde deze 2tal filmpjes jullie niet onthouden!

Allereerst mensen die Professioneel een CPU overclocke tot 5,25ghz! (wel met liqued nitrogen)
http://www.youtube.com/watch?v=hB9MbbGIjXQ
Dat is een project van december 2003. Men is tegenwoordig al ruim over de 8 GHz gekomen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

* Maarten heeft toch z'n twijfels over de echtheid van filmpje #2

www.koopeendroom.nl

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
#2 is een hoax en (erg) oud

Heeft ook een computer!

• ErikB
Hmm tja dat ie oud is wist ik niet ;) ach dat kon je ook wel zien aan de MB's maarja.
Vaak gaat het hier om zoveel mogelijk uit de CPU te halen kostte wat kost, en het leek me wel leuk om daar ook eens even de andere kant van te laten zien...
Veel mensen weten dat natuurlijk al, maar je hebt er mensen tussen zitten die denken dat alles mogelijk is en er niks kan gebeuren...

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat gebeurd er nou precies met die laptop? Hoe komt het dat ie in de brand staat?

...en waarom?

• ErikB
De batterijcellen in de laptop vliegen in de fik zeg maar..
Dat hebben ze extern iets geholpen, maar het kan dus onder abnormale omstandigheden gebeuren dat je laptop daarin verandert. Misschien zelfs als je hem een dag in de hete zon laat liggen? (als het 40graden is ofzo) ik weet ook niet precies. Ze zeggen alleen dat ze hem extern in deze "explosieve" staat hebben gebracht....
maarja je kan dus wle zien je zo'n ding, wat je op je schoot heb zitten, toch maar even in een explosief kan veranderen...

Verwijderd

Met welke materialen kun je eigenlijk zo'n brand blussen als je geen speciale brandblusser in huis hebt? Helpt bijvoorbeeld zuurstof toevoer afsnijden door er bijvoorbeeld een pan op te zetten of een deken op te gooien? Of is de enige oplossing de brandweer opbellen?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:51:
Met welke materialen kun je eigenlijk zo'n brand blussen als je geen speciale brandblusser in huis hebt? Helpt bijvoorbeeld zuurstof toevoer afsnijden door er bijvoorbeeld een pan op te zetten of een deken op te gooien? Of is de enige oplossing de brandweer opbellen?
Naar buiten gooien is in ieder geval veiliger dan in huis laten. Dan moet je er wel vroeg bij zijn. :P

...en waarom?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is zowel een chemisch als electrisch vuur, poederblussen zou dus een goede optie zijn denk. Persoonlijk zou ik maken dat ik wegkwam (gevaarlijke dampen) en de brandweer bellen. Desnoods, bij gevaar voor verspreiding van het vuur, het ding met tafel en al het raam uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ErikB
In ieder geval naar buiten, ik denk dat als je hem in een afgesloten ruimte laat, en er zelf bij gaat zitten, dat je het hoogst waarschijnlijk niet na vertellen kan...
Het is een batterijcel, er zitten dus altijd zware materialen in. Als het goed is is het een lithium batterij. Als er mensen zijn die het graag willen weten, kan ik wel even het scheikunde boek pakken en even de stofjes benoemen e.d.

maar een feit blijft, naar buiten gooien (indien dat nog lukt) tenminste zodra er rook uit een laptop komt, naar buiten met dat ding dus!!! En niet open schroeven en eens kijken of de voeding door is gebrand ;)
Indien niet meer naar buiten kunnen gooien, wegrennen en deuren dicht ;)

Verwijderd

wie kent deze filmpjes niet....

als je aan die hard oc'en doet moet je dit gewoon wel kennen

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 19:46
een CO2 blusser zou ideaal zijn hiervoor, maar ik denk dat niet iedereen deze inhuis zou hebben zelfs ik niet, eerste reactie zou ik hem gewoon het raam uitgooien :)

Verwijderd

Die eerste twee kende ik al.

Echt sukkels die fransen, met hun "It is extreme" (op z'n frans uitgesproken). Erg slechte acteurs.

Wel leuk die fikkende notebook :P

• ErikB
Nogmaals mijn excuses dan voor de 1e 2 filmpjes... velen blijken hem al gezien te hebben ;) En ze schijnen erg oud te zijn... Maarja wie weet zijn er nog een heel aantal die ze niet gezien hebben...

En tja die laptop is gewoon lache (A) hehe

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:26
Gezien Het algemeen beleid #achteraf , het feit dat dit subforum niet echt de geschikte plek is, en de inhoud eerder HK-materiaal is (al is het flink verouderd en gekend), gaat dit topic op slot.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.