Windows Verkenner: 2 vensters in 1

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Topicstarter
Ik houd niet van het werken met 3rd party programs zoals total commander. De enige functie die ik mis in de standaard Windows Verkenner is dat er net als in TC 2 vensters naast elkaar worden gezet.
Is de verkenner op een simpele manier te tweaken, zo dat er in net als in TC twee vensters naast elkaar worden gezet in 1 venster zonder dat ik twee vensters moet openen (dat werkt namelijk lastig).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 16-05-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is een handig progje, maar ik zou graag exact de Vista Explorer/verkenner willen hebben. Ik mis bijvoorbeeld het gebruik van de 'vorige' knop die ik vaak gebruik en thumbnails (als ik er niet overheen kijk), bovendien ziet de vista verkenner er wat flitsender uit (en aangezien dat één van de weinige vooruitgangen is in vista zou ik dat graag willen behouden :) )

Ik denk dus dat de enige oplossing een 'tweak' zou zijn die het originele verkenner programma gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 16-05-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08

Acheron

updatepack.nl

Ik ben zelf ook een liefhebber van de Windows-verkenner.

Om gemakkelijk met meerdere mappen te werken gebruik ik onderstaande regtweak

code:
1
2
3
4
5
6
7
REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\New Window]
@="&Nieuw venster openen"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\New Window\Command]
@="explorer.exe %1"

Dit voegt aan elke map een nieuw commando toe om een nieuw venster te openen. Zeg maar hetzelfde als standaard in Windows 95, maar dan alleen wanneer jij dat wil.
Heb je vervolgens twee vensters openen houd je Control ingedrukt, klik je de vensters aan in de taakbalk , rechtermuis-knop en kiezen voor naast elkaar :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pakt ie niet in vista (sorry vergeten bij te zetten)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 17-05-2007 01:49 ]