Emails 'verdwijnen' in Outlook Express

Pagina: 1
Acties:
  • 1.484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 15:00
Ik heb vanavond mijn (overvolle) inbox in Outlook Express opgeruimd.. maar nu kan ik geen email berichten meer verwijderen en sommige ook niet lezen :/ dan komt de foutmelding:
Het bericht kan niet worden weergegeven
Outlook Express heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte op de computer vrij is en probeer het opnieuw.
Ook 'verdwijnen' mijn nieuwe emails.. hij haalt ze wel op maar ze worden niet toegevoegd aan de inbox.. ik heb geprobeerd de pc opnieuw op te starten (en ook schijfopruiming).. maar dit helpt niet..

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56

DinX

Motormuis

Open de map eens waar je dbx bestanden staan. Veel kans dat je Verwijderde Items.dbx 2GB groot is. Dat is de maximum grootte van een dbx file. Eens je daarover gaat kan je ofwel geen mails daarin krijgen (dus ook niet in de prullenbak als die zo groot is). In het slechtste geval crasht je halve OE.

Je kan proberen met shift-del je prullenbak leeg te maken dan. Soms baat dat zelfs niet en kan je enkel nog die dbx ervan verwijderen. Vaak genoeg gezien @ work :{

Ik gok zelfs dat zowel je Postvak IN.dbs als je Verwijderde Items.dbx 2GB groot zijn. Dat zou verklaren waarom je OE wel mails binnen haalt maar ze niet in je Postvak IN zet, ze kunnen er gewoon niet meer in, maar hij heeft ze dan wel al van de server af gehaald. Die ben je dan ook kwijt als je nergens hebt ingesteld dat mail op de server moet bewaard blijven.

Om de juiste locatie van je archiefmap te vinden ga je naar menu extra -> opties -> onderhoud -> archiefmap

[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 22:51 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:46:
Open de map eens waar je dbx bestanden staan.
Waar vind ik die? :)

• DinX

DinX

Motormuis

Zie m'n edit :)

Is meestal c:\documents and settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Identities\<mapje met een hoop cijfertjes en lettertjes>\...

Als je verborgen bestanden tonen niet aan hebt staan kan je best die locatie even kopiëren in je Outlook Express en dan in je Verkenner plakken.

[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 22:53 ]

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:52:
Zie m'n edit :)

Is meestal c:\documents and settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Identities\<mapje met een hoop cijfertjes en lettertjes>\...

Als je verborgen bestanden tonen niet aan hebt staan kan je best die locatie even kopiëren in je Outlook Express en dan in je Verkenner plakken.
Hebbes.. bedankt _/-\o_

Verwijderde items is 26,1 mb & postvak IN = 808 mb..

(Verwijderde items is eigenlijk leeg.. staat er in Outlook Express :| )

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy87 op 16-05-2007 22:56 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Er staan toevallig ook geen bestandsnamen met (1) erin ofzo ?

Je zegt in je TS dat je een hele hoop mail hebt lopen opruimen. Ik neem aan dat dat gewoon gebeurd is met je delete toets. Dan zou je Verwijderde Items stukken groter moeten zijn. Zeker als je Postvak IN nog 800+ MB is en je Verwijderde Items zo klein.

Maar zoals ik al zei, een OE met dbx'en die groter zijn/waren dan 2GB kan vreemde kuren vertonen.

[ Voor 74% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 22:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook Express vragen horen thuis in Officesuites en -software :)
Zie ook de Officesuites en -software - FAQ .

Hang on :) [WC] > [OFF]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:56:
Er staan toevallig ook geen bestandsnamen met (1) erin ofzo ?

Je zegt in je TS dat je een hele hoop mail hebt lopen opruimen. Ik neem aan dat dat gewoon gebeurd is met je delete toets. Dan zou je Verwijderde Items stukken groter moeten zijn. Zeker als je Postvak IN nog 800+ MB is en je Verwijderde Items zo klein.

Maar zoals ik al zei, een OE met dbx'en die groter zijn/waren dan 2GB kan vreemde kuren vertonen.
Alleen een paar persoonlijke mappen van een paar honderd kb :D

• DinX

DinX

Motormuis

Iets wat soms help als de boel een beetje in de war is:

Kopieer even die identity map naar een tijdelijke directory (kopiëren). Let op dat OE uit staat.
Op de oorspronkelijke locatie heb je normaal een Folders.dbx staan. Rename die naar Folders.dbx_ (of verwijder hem, je hebt er toch een kopie van nu). Start nu OE opnieuw.

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:00:
Iets wat soms help als de boel een beetje in de war is:

Kopieer even die identity map naar een tijdelijke directory (kopiëren). Let op dat OE uit staat.
Op de oorspronkelijke locatie heb je normaal een Folders.dbx staan. Rename die naar Folders.dbx_ (of verwijder hem, je hebt er toch een kopie van nu). Start nu OE opnieuw.
De gehele map van 1,32 gig of alleen Folders.dbx een kopie van maken? Heb namelijk maar 1,22 gig ruimte over :o

• jimmy87
* hij is nu al me berichten aan het comprimeren

• DinX

DinX

Motormuis

Het handigste zou zijn de hele map :p Maar de Folders.dbx renamen kan eigenlijk geen kwaad.
Dus gewoon de originele renamen zonder de oude te kopieren. Hij blijft dan toch ongewijzigd (op de naam na).

Eens comprimeren kan inderdaad geen kwaad als je een hoop hebt lopen verwijderen enzo :p

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 23:05 ]

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:04:
Het handigste zou zijn de hele map :p Maar de Folders.dbx renamen kan eigenlijk geen kwaad.
Dus gewoon de originele renamen zonder de oude te kopieren. Hij blijft dan toch ongewijzigd (op de naam na).

Eens comprimeren kan inderdaad geen kwaad als je een hoop hebt lopen verwijderen enzo :p
Oke..

Kan de map Postvak IN niet schoonmaken. Onvoldoende schijfruimte. Bestand: Postvak IN.dbx, Fout: 0x800C013C) :D

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dan eens flink opruimen zodat je wat extra ademruimte hebt voor je hele systeem?

• DinX

DinX

Motormuis

OLEXP: Error 0x800C013C When You Receive E-mail Messages in Outlook Express

Je postvak in dbx is dus gewoon corrupt :{

Ik denk dat het enige dat dan nog helpt 1 van de vele (jammer genoeg shareware) dbx herstel programmatjes zijn.

http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

Dat is 1 van de simpele die we al eens op het werk gebruiken. In DBXtract kan je het profiel selecteren waaruit hij de mail moet halen. Hij gaat dan de dbx naar keuze uitpakken in allemaal losse .eml bestandjes op de harde schijf.

http://www.newfreedownloa...-for-Outlook-Express.html

Nog een goede.

Een tip voor de toekomst, hou die grootte in de gaten. Het is te gek voor woorden de MS zoiets niet fixt, dat Outlook Express daar geen melding voor geeft "PAS OP, <map> nadert kritische grootte", of gewoon mee overweg kan :{

Als je wel nog de berichten in je Postvak IN kan zien kan je het volgende proberen. Zorg dat je een verkenner open hebt in een tijdelijke map. Zorg dan dat je Outlook Express open staat, maar niet gemaximaliseerd. Dus dat je je Verkenner er nog achter ziet.
Selecteer alle mails in je Postvak IN (ctrl-A). Versleep ze nu van je Postvak IN naar die map in verkenner. Met wat geluk gaat ie nu al je mails als eml bestandjes in die map zetten. Daarna kan je in principe die Postvak IN.dbx verwijderen (als je OE uit staat) en je OE herstarten.

Je zal nu een lege Postvak IN hebben. Nu dus alle eml bestandjes in die tijdelijke map selecteren en verslepen van Verkenner naar je OE

[ Voor 82% gewijzigd door DinX op 16-05-2007 23:18 ]

• jimmy87
DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:09:
Ik denk dat het enige dat dan nog helpt 1 van de vele (jammer genoeg shareware) dbx herstel programmatjes zijn.
Raak ik daarmee me inbox kwijt?

Edit: Oeps :X

[ Voor 3% gewijzigd door jimmy87 op 16-05-2007 23:33 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DinX schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:09:
Een tip voor de toekomst, hou die grootte in de gaten. Het is te gek voor woorden de MS zoiets niet fixt, dat Outlook Express daar geen melding voor geeft "PAS OP, <map> nadert kritische grootte", of gewoon mee overweg kan :{
Je hebt wel enigszins gelijk, maar ik wil er wel de kanttekening bij zetten dat OE gewoon niet designed is voor dergelijke hoeveelheden.
In diverse Howtos en dedicated websites ( http://www.insideoe.com/ bijvoorbeeld ) kan je dat ook wel terug vinden; boven de 500 MB begin je het al te merken aan de prestaties.

En de gemiddelde thuisgebruiker heeft dergelijke hoeveelheden doorgaans niet aan mail ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DinX

DinX

Motormuis

Mwa, kan best snel gaan bij lui die elke dag meerdere powerpointjes (FW: Fw: Fw: Fw:.... je kent ze wel) rondsturen, video'tjes,...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bedenk wel dat OE6 in de basis nog steeds hetzelfde progsel is uit 1998 ofzo (OE4) ;)
Het is altijd al een ondergeschoven kindje geweest, en dat is met Windows Mail niet anders.

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt :)

Pagina: 1