P5B-E Plus Raid driver beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 23:24
Ik zit met een probleem dat ik de driver om raid te kunnen draaien niet kan inladen tijdens de installatie van xp. Eerst een raid array (raid 0) aangemaakt van de twee schijven en in de bios IDE to RAID aangezet.

Ik heb een
ASUS P5B-E Plus
Intel core2duo E6600
2 * Seagate barracuda 10 320gb

Als ik de xp setup draai en op F6 druk kom ik in het driverlaad stuk, waar ik vervolgens van een diskette de driver haal. mijn windows is 32bit, systeem 64bit.

Ik heb 4 diskettes aangemaakt:
- Intel ICH8 32 bit RAID/AHCI Driver Disk
- Intel ICH8 64 bit RAID/AHCI Driver Disk
- JMicron JMB36 32bit RAID/AHCI Driver
- JMicron JMB36 64bit RAID/AHCI Driver

Bij de 32 bit versies krijg ik bij het laden de foutmelding dat op regel 1 een onbekende fout voordeed.

Bij de 64 bit versies kan ik kiezen uit een hoop mogelijkheden van drivers om te installeren:

Intel 82801HR/HH/HO SATA RAID Controller (DESKTOP ICH8R)
Intel 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller (DESKTOP ICH8R)
Intel 631xESB/632xESB SATA RAID Controller (SERVER/Workstation ESB2)
enz stuk of 10.

en bij JMicron zelfde maar dan van JMicron.
Ik heb hier de desktop versies van ICH8R ICH7R en ICH6R van gebrobeerd maar ik krijg telkens de foutmelding:

Het bestand iaStor.sys is beschadigd. Druk op een toets om door te gaan.

Nou, dus maar weer een nieuwe diskette aanmaken, andere nieuwe diskettes, andere diskettedrive, maar niks werkt, ik blijf een beschadigd bestand houden. programmatje dat asus meeleverd maakt de diskettes, (en btw doet er 20min over 1 diskette met 100kb, 5 bestandjes)
Ik naar de asus site, driver opgezocht
(http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=de-de&model=P5B-E%20Plus en dan WinXP Version 1.17.04.00 )
en die handmatig dus op de diskette plaatsen. de 32bit versie kan ik wel overzetten. De 64 krijg ik de foutmelding, diskette is vol na 2 bestandjes...en ik had hem daarvoor geformateerd, het lijkt mij dat na 33kb die erop ging de diskette van 1,44mb nog niet vol was..vreemd. Een andere keer nog eens proberen...toen zeurde hij iets over dat hij geen id kon meeschrijven. Dus daar schoot ik ook niet mee op. Aangezien ik verschillende diskettes, floppylezers, en source van de driver heb gebruikt, heb ik het gevoel dat die driver gewoon brak is... maar heeft iemand misschien de oplossing wat ik verkeerd doe, of nog zou kunnen proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem had ik van de week ook. Na 17 floppies had ik eindelijk een werkende te pakken. Maar gezien je XP hebt, zou ik gewoon een drivertje slipstreamen dmv nlite. Dat werkt veel makkelijker en je hoeft niet onnoemelijk te klooien met floppys waarbij het op een of andere wijze nooit echt lekker wil lukken. Althans, hier zijn die ondingen altijd beschadigt, of kan hij ze niet meer lezen.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Kun je niet proberen die 64bit driver op een cdrom te branden, ik dacht dat je tijdens de setup ook van een cdrom een custom driver kunt laden (weet het niet zeker)

~ Mijn prog blog!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Dat kan alleen bij Vista. En aan een 64bit driver heb je niets zolang je 32bit Windows draait. Het klinkt, vanwege de snelheid, als brakke floppies of een brakke floppiedrive. Daarom kun je het beste doen wat Terw_Dan zegt, de drivers slipstreamen. Scheelt een hoop gedoe.

• Kickerzz
Ik heb via nlite alle mogelijke drivers van 32 en 64bit jMicron erop gezet een een xp cd aangemaakt, gebrand, gevarified. Daarna in de pc gestop, halverwege het laden:

Het bestand jraid.sys is beschadigd.
Druk op een toets om door te gaan.

En dan kapt hij de installatie af en is de enige mogelijkheid opnieuw booten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak eens een iets oudere versie van die driver. Ik kreeg hier ook continu gezeur op mijn jmicron controller met de nieuwste drivers.
Maar heb je de drives aan je Jmicron ding hangen of aan de ICH8? Want het is echt niet nodig om voor beide de drivers te laden.

• Kickerzz
alle 7 connectors op het moederbord zijn volgens de handleiding ICH8R connectors en worden beheerd met de Intel Matrix Storage Technologie door het onboard Intel ICH8R Raid Controller. De JMicron JmMB363 connector zit los van de andere zes, maar daar heb ik niks op aangesloten. Dan zou ik dus logischerwijs de Intel drivers willen laden, maar die zaten er niet bij toen ik alle drivers van de cd inlaade in nlite. Die kan ik alleen maken met zo'n programmatje dat op de cd staat.

• Kickerzz
Terw_Dan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:41:
Dit probleem had ik van de week ook. Na 17 floppies had ik eindelijk een werkende te pakken. Maar gezien je XP hebt, zou ik gewoon een drivertje slipstreamen dmv nlite. Dat werkt veel makkelijker en je hoeft niet onnoemelijk te klooien met floppys waarbij het op een of andere wijze nooit echt lekker wil lukken. Althans, hier zijn die ondingen altijd beschadigt, of kan hij ze niet meer lezen.
Nou, idd met flinke mazzel ging het bij circa het 15de floppy idd een keer goed. geen foutmelding...en nu boot windows wel....vreemd dat het dan via nlite slipstream dan ook niet werkt...maar goed...het werkt. ik ben blij, hartelijk dank voor de hulp allemaal.
Pagina: 1