game-notebook wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:42
ik wil een notebook aanschaffen waar ik ook een aantal spellen op wil spelen
bijv fs 2004 enz.
nou heb ik de Zepto Znote 6224w gevonden en deze heb ik samengesteld met deze specs:

14,1" WXGA+ Non-Glare-6224W
Intel C2Duo T7700 2,40Ghz 800Mhz 4MB
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
120GB Hybrid 2,5" 5400rpm - SAMSUNG
Samsung DVDRW-DL Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
MS Windows Vista Home Premium - NL
US (United States) 6014/6214 Zwart
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

maar zoals je ziet heb ik hier een hybride schijf gekozen , werkt zo'n hdd beter\sneller
bij spellen?
en ik ga er van uit dat de processor en de videokaart geen bottleneck vormen.
nou heb ik nog een vraag , klopt het dat de geforce 7900 gs ~ gelijk presteert als de 8600 gs?
(in direct x 9.0 applicaties)

bedankt voor alle hulp

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ehh? Zepto Znote 6224W / 6625WD Denk dat daar een hoop info te vinden is ;)
En anders altijd deze nog ;) Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Een notebook/laptop kopen speciaal voor gaming zou ik ten zeerste afraden. Ik heb een Dell XPS Gen 2 staan met een 6800 Ultra en die heeft al heel vaak problemen gehad na lange game-sessies. Dat had er vooral mee te maken dat de hitte die ontstond enorm was. Laptops zijn gewoon niet ontworpen voor games spelen, maar vooral voor simpele applicaties zoals internetten en e-mailen.
Wat wel kan is een laptop kopen voor simpele programma's en af en toe een spelletje. Maar om speciaal voor gaming een notebook/laptop te kopen dat is naar mijn ervaring af te raden.

Die Zeptop ziet er goed uit, gaan ervoor!
Indien je veel gaat gamen zou ik een goedkope laptop kopen en daarnaast een mooie Game-PC.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik vind gamen op een laptop heel goed te doen. Ik heb zelf namelijk geen pc meer (en was toch oud ding) dus ik gebruik alleen nog maar mn laptop. Een Asus met X1600 erin, en ik heb geen problemen met hitte. Okay, de laptop zelf word aardig warm, maar gamen is echt wel te doen. Een reden om niet te gamen op een laptop is misschien de toetseboard (onhandig vind ik persoonlijk) en het scherm (ik vind een aparte scherm toch groter en duidelijker ook qua verlichting).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach je kan toch kinderlijk eenvoudig een ander tobo erop aansluiten.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:33
Ik game (voorlopig) op een Dell Dimension 9100. Zeer goed te doen, ALS je van tijd tot tijd de ventilatortjes er effe uithaalt en kuist. Want als die vol stof zitten, wilt zelfs iets redelijk licht als Civ 4 niet meer deftig draaien!

(Heeft iemand daar toevallig al iets op gevonden? Om het stof weg te houden uit de ventilatortjes?)

[ Voor 0% gewijzigd door Kwakkel op 17-05-2007 01:53 . Reden: Wishfull thinking: heb geen 9400, wel een 9100 :p ]

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
(Heeft iemand daar toevallig al iets op gevonden? Om het stof weg te houden uit de ventilatortjes?)
Busje perslucht ;) Heb ik toevallig gisteren gedaan bij mijn 3 jaar oude Aspire 1511. Weer helemaal schoon van binnen. Moest ik hem wel eerst voor uit elkaar halen.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:42
ik ben niet zo'n fanatieke gamer
ik heb nu een compaq presario r3000 met een ati 9000/9100 igp
endeze heb ik VAAK moeten schoonmaken (casing openschroeven en met een stofzuiger met mondstuk schoonmaken )

op mijn presario kan ik WoW net draaien, dus i ga ervan uit dat bijna alles beter is
en deze specs van deze laptop zien er goed uit
maar hoe zit dat met zo'n hybride hdd is dat veel snelheidswinst? en als een bestandje niet in
het buffer staat van zo'n hdd, duurt dat dan langer dan een gewone hdd om het bestand te laden?

[ Voor 12% gewijzigd door oddish2211 op 17-05-2007 08:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
De GF Go 7900GS is sneller dan een GF 8600M GS. Echter moet je het anders zien. De verschillen zijn nog redelijk groot maar kan ook komen door de brakke drivers voor nieuwere kaarten. Heb het overigens wel over 7900GS vs 8600GT voor de desktop, maar het verschil kon nog wle eens groter zijn bij laptops. Echter is het de volgende keuze:

Lichte 14.1"/15.4" laptop met redelijk zuinige en koele mid-end graka vs 17"+ Bakbeest met enorm energie slurpend heethoofd erin. Je kunt dit nou eenmaal niet zo makkelijk vergelijken bij laptops. Ik zou zelf dan ook gaan voor de 8600 omdat het DX10 is en gewoon een laptop is te noemen ipv "vrij makkelijk verplaatsbare computer"...

Zelf speel ik met een GF Go 7600 de meeste spellen gewoon op high. Draait prima en blijft vrij koel. Een lanparty van 10 uur heeft hij al overleefd en is max 75 graden. Fan 1 keer schoongemaakt met de stofzuiger ervoor, heb hem nu bijna 1 jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 17-05-2007 10:43 ]

Pagina: 1