Toon posts:

Externe harde schijf niet herkend bij restore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik wat aan het expirimenteren met het programma Acronis True Image Home 10.0
Ik heb een paar full backups gemaakt en successvol geverifierd. Nu wilde ik eens testen hoe het werkt met het restoren van een backup. Helaas liep ik tegen het vervelende feit aan dat mijn externe harde schijf niet herkend wordt in de restore mode. Dit heb ik geprobeerd met de recovery dvd en de software vanuit windows. Beide opties geven de onderstaande foutmelding. Het vreemde is dat in windows de externe schijf prima werkt. In de recovery opties kies ik voor de full optie met het laden van USB en SCSI drivers.

Error:

USB device not accepting new address=2 (error=-110)
USB device not accepting new address=3 (error=-110)

Externe harddisk Toschiba 250 GB
Laptop Packard Bell R1801

Ik heb op diverse fora rondgekeken en ik vond eigenlijk geen goede oplossing, terwijl het feit toch veelvuldig terug is te vinden. Zo heb ik geprobeerd om tijdens het laden van de recovery dvd acpi=off nocapic uit te voeren, zonder resultaat. Ikzelf denk dat het toch op de een of andere wijze te maken heeft met een driver probleem?

Misschien heeft iemand een idee om mij verder te helpen? Of misschien weet iemand een andere goede tool hiervoor waarmee je toch gebruik kan maken van de externe USB drive. (Norton heb ik geen goede ervaringen mee)