[Dreambox 500] video cap naar *nix ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken mag ik me de trotse eigenaar van een satelliet-setup met bijbehorende dreambox 500 receiver noemen. Voor gewoon satelliet te kijken enzo werkt het allemaal top, wat echter nog niet (naar m'n wensen) wil werken is het opnemen.

De dreambox 500 heeft geen plaats voor een interne HDD, dus de enigste mogelijkheden om op te nemen zijn door te streamen over het netwerk naar een (vooraf opgegeven) mount. Dat werkt, maar het probleem is als volgt : met de ingebouwde 'gewone' (DVR) opname mogelijkheid komen er een soort van artifacts in beeld, zie deze sample (openen met vlc)

Voor de mods :de opname is slechts enkele minuten en zuiver ter illustratie van de term 'artifacts'. Verder is BBC world gewoon gratis te ontvangen dus ik schend bij mijn weten bij deze geen auteursrechten, mocht dit wel zo zijn gelieve even te DM'en ofzo en dan verwijder ik de link :)

Onder windows zijn er wel programma's zoals SimpleGrab en andere, waarmee je via NGRAB opneemt. Dit gaat beter in die zin, dat de artifacts weg zijn, maar ik heb alleen maar software gevonden die onder windows werkt, en bovendien is deze altijd zeer oud, zijn er geen updates meer, weinig instel mogelijkheden, etc.

Mijn vraag is dan ook, zijn er ook linux alternatieven die dit beter doen ? Het os van de dreambox is linux, en ook mijn server (waar ik de opnames wil laten komen) werkt op debian, zodat m'n workstation niet aan moet blijven voor de opnames.

Alvast bedankt voor tips & informatie die me verder kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*bump* niemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik zou ook wel geinteresseerd zijn. Al een hele tijd op zoek.
Ik heb zelf ook een DM500 en alleen Linux en Netware (:+) in huis. Sowieso merk ik dat het beeld met CIFS ipv NFS een stuk beter werkt.

Daarnaast zou je ook VLC kunnen gebruiken om op te nemen door een input stream naar de DM500 te richten en een output stream richting een file.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:50
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem precies is.

- Wat bedoel je met die artifacts ? Wat is precies niet goed aan de opname (niet dat hij perfect is maar wat vind je er niet goed aan), en hoe ziet deze er in vergelijking uit op de dreambox.
- Wat zou je precies willen, een applicatie op je debian server om de stream mee te grabben? Of andere software voor je dreambox om deze stream mee aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:41
Er is serversoftware die ngrab-stromen opneemt in mpg:

http://www.menzebach.de/

Bij FreeBSD zit het in de ports onder multimedia/ggrab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:52:
Daarnaast zou je ook VLC kunnen gebruiken om op te nemen door een input stream naar de DM500 te richten en een output stream richting een file.
Als je me daar even zou bij kunnen / willen helpen, graag ! Ik had al verschillende tutorials doorgelezen maar vlc streaming wilt hier maar niet lukken, wat ik ook probeer...
berties schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:46:
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem precies is.

- Wat bedoel je met die artifacts ? Wat is precies niet goed aan de opname (niet dat hij perfect is maar wat vind je er niet goed aan), en hoe ziet deze er in vergelijking uit op de dreambox.
- Wat zou je precies willen, een applicatie op je debian server om de stream mee te grabben? Of andere software voor je dreambox om deze stream mee aan te bieden?
Met artifacts bedoel ik de strepen en storingen die in beeld komen, hier valt het me toch enorm op als ik die ts op m'n pc bekijk, bij jou niet ? (nofi)
Op de dreambox ziet het beeld er gewoon goed uit, het is pas bij het recorden naar m'n pc of server dat deze artifacts zich voordeden.
weet trouwens niet eens of dit een correcte benaming is, maar als je bij je graka van die rare dingen hebt noemt men het artifacts, vandaar

Verder zoek ik inderdaad een applicatie om de stream mee te grabben, mee op te nemen dus.
FiscBiker schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:08:
Er is serversoftware die ngrab-stromen opneemt in mpg:

http://www.menzebach.de/

Bij FreeBSD zit het in de ports onder multimedia/ggrab
Thanks ! Ziet er goed uit ! Heb het daarnet even de windows port op m'n workstation geprobeerd en deze opnames zijn wél van goede kwaliteit, zonder enige vorm van 'artifacts' _/-\o_

Nu alleen nog even kijken voor een script oid om het wat automatischer te laten verlopen, je moet namelijk handmatig de vpid en apid's meegeven, en je kan ook niet 'programmeren', dus instellen dat hij om x uur moet beginnen. Zoiets moet echter wel makkelijk te maken zijn in bash, ik ga me er iig even mee bezighouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:09:
[...]

Nu alleen nog even kijken voor een script oid om het wat automatischer te laten verlopen, je moet namelijk handmatig de vpid en apid's meegeven, en je kan ook niet 'programmeren', dus instellen dat hij om x uur moet beginnen. Zoiets moet echter wel makkelijk te maken zijn in bash, ik ga me er iig even mee bezighouden :)
:? Je laat toch gewoon sserver op de achtergrond draaien en stelt timer-opnames in op de dreambox? De dir waar je sserver aanzwengelt is de dir waar de video's landen.

sserver -e mpg -s 0 -m 240&

gebruik ik, wat de arguments precies doen weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar dat staat vast in de manpage.

Het enige wat je nog tegen kan komen, is dat je niet een opname kunt stoppen en gelijk opnieuw beginnen. Je moet een paar minuten wachten voordat sserver klaar is voor een nieuwe opname (hoewel dat was met een PIII-450, misschien dat een snellere server sneller klaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:09:
[...]
Met artifacts bedoel ik de strepen en storingen die in beeld komen, hier valt het me toch enorm op als ik die ts op m'n pc bekijk, bij jou niet ? (nofi)
Ik kan weinig verkeerds ontdekken aan die opname. Ziet er hier prima uit hoor :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de file hier bekijk (Debian Lenny) in Kaffeine zie ik ook artifacts. Niet constant, maar zo af en toe, bijv. bij seconde 5, 16 en rond de 26 -28 even een volle lading en daartussen nog een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 21-09 21:50
mplayer -dumpstream "<url>" -dumpfile <file> lijkt me een oplossing.

Voor meer info; howto_rip_streams_with_mplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FiscBiker schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:56:
[...]

:? Je laat toch gewoon sserver op de achtergrond draaien en stelt timer-opnames in op de dreambox? De dir waar je sserver aanzwengelt is de dir waar de video's landen.

sserver -e mpg -s 0 -m 240&

gebruik ik, wat de arguments precies doen weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar dat staat vast in de manpage.

Het enige wat je nog tegen kan komen, is dat je niet een opname kunt stoppen en gelijk opnieuw beginnen. Je moet een paar minuten wachten voordat sserver klaar is voor een nieuwe opname (hoewel dat was met een PIII-450, misschien dat een snellere server sneller klaar is).
Hmmm kun je me dit misschien iets beter uitleggen ? Ik begrijp het namelijk niet zo goed... Het enige zinnige dat ik over sserver kan vinden met google is deze wikisite waarin kort vermeld wordt wat het is, maar ik vind nergens een apparte download of dergelijke...

Momenteel werk ik zo :

-Handmatig zappen (of zapper instellen) via de enigma web interface
-De pid's noteren
-ggrab starten : ggrab.exe -p pid1 pid2 -host 192.168.0.*

De uitleg die ik in m'n vorige post gaf mbt scripten sloeg erop, dat ik nu handmatig de pid's moet noteren. Om het simpeler te maken wou ik deze in een batch script noteren met variabelen zodat je enkel de zendernaam moet opgeven, en dat hij zelf dan de juiste pid's en het host ip geeft.
(Ik ga er van uit dat deze pid's constant zijn, dat ze dus bv niet om de week wisselen ?)

Of probeer ik nu om het moeilijk te maken als het ook makkelijk(er) kan ?

Alvast bedankt voor je hulp :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:27:
Als ik de file hier bekijk (Debian Lenny) in Kaffeine zie ik ook artifacts. Niet constant, maar zo af en toe, bijv. bij seconde 5, 16 en rond de 26 -28 even een volle lading en daartussen nog een paar keer.
Precies, daar doelde ik ook op. Vind het raar dat Tachyon ze niet ziet, het lijkt me toch geen codec probleem oid te zijn, maar echt de manier van opnemen die deze artifacts veroorzaakt.
berties schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:39:
mplayer -dumpstream "<url>" -dumpfile <file> lijkt me een oplossing.

Voor meer info; howto_rip_streams_with_mplayer
Ik heb snel even die pagina doorgelezen maar ik denk niet dat dit me van enig nut kan zijn. Het is namelijk niet zo dat ik een tv kaart in m'n pc heb zitten of dat de streams hier aankomen.
Pagina: 1