Afkortingen als '' FSAA'' QAA''HDR Etc, betekenis.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hallo,

Ik zit op internet een aantal benchmarks te bekijken, nou zie ik dat er veel afkortingen staan, dus als eerst wil ik weten wat die afkortingen betekenen :) zoals, HDR, ik dacht High dynamic range, en QAA, en AA, das Anti anilasioning, een AAFQ of zo, FAA, en ANF, en alle betekenissen, ik zie door de bomen t bos niet meer :)

En dan nog wat vragen :)
Bij benchmarks zoals op deze site http://www.behardware.com...ce-8800-gtx-8800-gts.html, Ong 20 pagina's vol.

Nou werkt een game soms niet goed als FSAA, en HDR allebij aan staan, en er staat bij iedere game die ze testen wel HDR, maar toch niet iedere game ondersteund, High dynamic Range ?? zoals need for speed Carbon, en half life 2, maar toch benchmarken ze met HDR aan,
En dan met FSAA, en AA, en zo aan, Ik snap er niks meeer vaan ?! :)

Zouden jullie me uit de brand kunnen helpen, met die betekenissen en wat ze doen aan de kwaliteit van een game ?? :)

Ik krijg namelijk een geforce 8800 GTS en ik wil op volle i candy kunnen spelen, en niet dat ik denk dat alles op hoog staat terweil ik nog veel meer opties heb om om hoog te schroeven, miss is dit ook handig voor andere mensen die het niet weten, dus vandaar al deze vragen :)
Ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden,

Alsvast bedankt :)

Mvg Rick.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://tweakguides.com/

Verder ff Googlen en fijne avond verder!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Komop we zitten hier op tweakers, één van de mensen hier zou me toch wel kunnen helpen,
aan die replay heb k dus niks :( en die link is nog steeds alles engels, en daar heb k ook niks aan, en wrom googlen als ik t hier ook kan doen ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rickyy schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:37:
Komop we zitten hier op tweakers, één van de mensen hier zou me toch wel kunnen helpen,
aan die replay heb k dus niks :( en die link is nog steeds alles engels, en daar heb k ook niks aan, en wrom googlen als ik t hier ook kan doen ? :S
Omdat: Registratievoorwaarden / korte FAQ

We willen best helpen als je iets hebt uitgezocht en alsnog niet snapt omdat 1 of 2 woordjes geen bal voor je betekenen maar ik zie nergens op welke sites je al bent geweest, wat je niet begrijpt aan een bepaalde term en hoe je al hebt geprobeerd om dit op de site van NVidia (maker van je chipset) na te zoeken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Nou als ik dus fout zit met dit forum geef je me maar een slotje, ik denk te weten te krijgen wat het betekend, niet dus, maar goed ik zal wel weer gaan googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rickyy schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:41:
Nou als ik dus fout zit met dit forum geef je me maar een slotje, ik denk te weten te krijgen wat het betekend, niet dus, maar goed ik zal wel weer gaan googlen.
Het is niet mijn forum, maar dat terzijde. Tweakers richt zich op de wat meer gevorderde gebruikers; die in ieder geval al op internet (of tijdschriften) een aantal dingen hebben geprobeerd. Dat zetten ze dan, waar nodig, ook in hun vraagstelling. Aan de hand daarvan kunnen we dan verder kijken wat het probleem nou precies is, in dit geval het probleem dat je bepaalde termen niet snapt.

Maar als ik gewoon Google op "what is FSAA" of "what is AA", dan krijg je snel zat info te zien. Ja, voornamelijk Engels maar 90% lijkt me te begrijpen voor mensen die net in hun 2e jaar van de middelbare school Engels zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik zal wel weer gaan googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001