DVD Drive verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Ik wilde tijdje terug Battlefield 2 spelen via Daemon Tools. Maar toen zei BF2 dat is de DVD moest plaatsen, maar die zat er al in! Nu mounte ik hem opnieuw en zag dat er geen drive letter was toegewezen, dus dat wilde ik even veranderen, maar kreeg error message dat dit was mislukt...
Dus was ik maar even gaan kijken naar "Deze Computer" en zag dus ook geen BF2 disc staan. Maar ook geen DVD drive (dus echte, niet via daemon tools). Ook bij schijfbeheer staat hij er niet meer bij, maar wel bij aparaat beheer en in de bios. Ook gaat de DVD drive nog gewoon open.
Nu heb ik wat gezocht op tweakers en internet, en kwam niet echt op een oplossing. Wel heb ik even de drivers gedeinstalleerd, maar nu ik net opstart zegt Vista dat het is mislukt om het stuurprogramma te installeren :S Voor de rest heb ik niks geinstalleerd of veranderd aan de hardware. Want paar uur geleden werkte hij nog gewoon!

Hopelijk hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen.

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Klinkt misschien afgezaagd, maar systeemherstel al geprobeerd?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
chipset drivertjes even updaten?
Het was een goed idee proberen de zooi uit de hardwarelijst te halen van windows, normaal installeerd het dan weer goed bij herstart. Omdat dat nu niet werkt, lijkt het mij ergens een bugje te zijn ofzo. (vandaar dat ik zou beginnen bij nieuwe chipset drivers)
En misschien even deamon software er tijdelijk afhalen. (hoewel dat het probleem niet zal zijn lijkt me..)

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Heb ergens anders op het forum gelezen dat oude versies van Daemon problemen hebben met Vista. Even kijken voor een nieuwere versie?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• SOEPSTENGEL13
Neko Koneko schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 03:04:
Klinkt misschien afgezaagd, maar systeemherstel al geprobeerd?
Als ik dardoor geen bestanden verlies in mijn documenten is het een optie.
warcow schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 03:06:
chipset drivertjes even updaten?
Het was een goed idee proberen de zooi uit de hardwarelijst te halen van windows, normaal installeerd het dan weer goed bij herstart. Omdat dat nu niet werkt, lijkt het mij ergens een bugje te zijn ofzo. (vandaar dat ik zou beginnen bij nieuwe chipset drivers)
En misschien even deamon software er tijdelijk afhalen. (hoewel dat het probleem niet zal zijn lijkt me..)
Welke chipset bedoel je de P965 of ICH8? De P965 is al up to date namelijk en de ICH8 heb ik nooit ergens gezien.
Neko Koneko schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 03:09:
Heb ergens anders op het forum gelezen dat oude versies van Daemon problemen hebben met Vista. Even kijken voor een nieuwere versie?
Zou ik wel raar vinden, hij werkt al 4 maanden goed (sinds ik de pc heb). En wat ik ook raar vind is dat beide niet meer werken. Ik neem aan dat Daemon Tools geen gebruik maakt van de southbride chipset?

iig bedankt voor jullie hulp. Eventueel kiezen voor systeem restore.

• SOEPSTENGEL13
Systeem herstel heeft idd geholpen, maarja, hopelijk gebeurt het niet opnieuw ;)
PC werkt dus weer.
Pagina: 1