Fonts installeren

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Ik heb van een reclamebureau een CD ontvangen met hierop een Adobe InDesign file met de benodigde fonts. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik deze fonts in OSX geinstalleerd krijg. De fonts hebben allemaal de extensie .bin.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je de .bin bestanden even moet uitpakken met bijvoorbeeld The Unarchiver. Dan wijst het zich vanzelf als je op het font bestand dubbelklikt. :)

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
Als ik de .bin uitpak komt er een een file die volgens finder een "Postscript Type 1 Outline font" moet zijn. Hier kan ik echter ook niks mee. Font book accepteert hem niet.
Ik heb de file even op mijn webspace gezet. Misschien kan iemand eens kijken of hij er wel iets mee kan. Ik heb het al op twee Macs geprobeerd.
De file vind je hier!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Het uitgepakte bestand word geopend met 'lettertypecatalogus'... bij mij.. kan het alleen niet terugvinden zo snel.. Welk font is het?

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 07:55
Ook ik heb even je file door fontbook en fontexplorer gehaald. Het bestand dat je online hebt gezet is een LWFN bestand dat deel maakt van een complete Font familie. Deze kan je alleen inladen met het bijbehorende FFIL bestand.

Even je bestandsnaam door google gehaald en de font dat je nodig hebt is waarschijnlijk Dolores Black van FontFont. (link). (Toevallig heb ik deze font ook en het bestand dat je nodig hebt is om hem in Fontbook te laden heet Dolores.t1) Dit is een commerciële font en vrije distributie is niet toegestaan.

Vraag aan de reclame bureau of ze de complete familie toezenden of alles in outline aanleveren als je de tekst niet meer aan hoeft te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door heiyu op 16-05-2007 23:34 ]