[iPod] Scherm bevriest, ticker & muziek gaat door

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Ongelooflijk. Ik haal gisteravond een 30GB iPod uit het plastic, synchroniseer 'm met een mac met de nieuwste iTunes en scroll wat door de schermpjes. Het scherm flikkert een keer, en binnen 10 seconden erna bevriest het scherm. De muziek gaat door en ook de ticker hoor je nog als je aan het wieltje zit. Dit gebeurt altijd. Na maximaal een minuutje door de menu's navigeren flikkert het scherm een keer en seconden later bevriest het scherm. Ook crasht ie wel eens iets harder.

Ik heb 'm 3 keer gerestored, ook met enkel een prive geript album loopt hij vast. Firmware was al up to date: 1.21. Maar wat ik dus graag wil weten is of iemand hetzelfde probleem heeft gehad, of het een software probleem kan zijn en hoe je een HD test uitvoert, want de methode menu+select resetten en vervolgens menu+select+forward+rewind lukt me niet. Het tweede deel dus.

Tjongejonge... koop je een MacBook en mag je hem twee weken compleet vastgelopen terugsturen, koop je een iPod...

:(

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Een test voor je uit door eerst menu+select en dan als je iPod opstart menu+rewind in te drukken. Dit is wat makkelijker dan het indrukken van 6 toetsen tegelijk ;)

Maar als ik jou was zou ik lekker naar een ASP gaan en je iPod daar na laten kijken, want dit is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Als hij online is aangeschaft zou ik hem gewoon laten omruilen. Dubbelpech helaas :(

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Kruisje, kruisje, rondje vierkantje, driehoek, vierkantje :+

Ik pak 'm er zo bij voor de test, en dan gaat ie inderdaad vrijdag naar de Apple winkel. Heb 'm in New York laten kopen (lekker, zo'n dollar - minder lekker, die europeesche drollen van importeurs), dus ben benieuwd of ze 'm gewoon omruilen.

Edit: kom nog steeds niet bij de test. Ik druk |<< en menu in zodra het appellogo verschijnt, maar hij start gewoon op.

[ Voor 16% gewijzigd door Rapatski op 17-05-2007 11:00 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Rapatski schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:56:
Ik pak 'm er zo bij voor de test, en dan gaat ie inderdaad vrijdag naar de Apple winkel. Heb 'm in New York laten kopen (lekker, zo'n dollar - minder lekker, die europeesche drollen van importeurs), dus ben benieuwd of ze 'm gewoon omruilen.
Dat gaat natuurlijk niet lukken.

Wanneer je hem in NYC bij een Apple Store hebt gekocht, kun je hem ook alleen bij Apple Stores omruilen. Je zult dus terug naar NYC moeten. In Nederland zitten namelijk geen Apple Stores, alleen maar zelfstandige resellers. De online Apple Store staat ook los van de retail winkels in de US, UK, CA en IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn in Washington gekochte iPod is een keer ter reparatie terug gegaan naar Apple via de website en een keer gewoon omgeruild door iCentre Centraal Station.

Lijkt mij dus niet zo'n punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

Rapatski schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:56:
Kruisje, kruisje, rondje vierkantje, driehoek, vierkantje :+

Edit: kom nog steeds niet bij de test. Ik druk |<< en menu in zodra het appellogo verschijnt, maar hij start gewoon op.
Het is niet menu+rewind, het is select+rewind. Verder lijkt het gewoon een hardwarefout en niet zozeer iets met de schijf, dunkt me. Het zou natuurlijk altijd kunnen, maarja. Het is geen user-repairable iets, dat lijkt me duidelijk. Zal je toch garantie moeten claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Ook die combinatie werkt niet...

Aangezien het toch Hemelvaart is en alle Apple winkels dicht zijn wil ik nu gaan proberen een oudere firmware erop te zetten. Het lijkt me inderdaad ook geen HD probleem, maar ofwel een softwareprobleem dan wel een ander deel van de hardware dat malfunctioneert.

Het één kan ik niks aan doen, ander misschien wel dus.. kan iemand me een handje helpen hoe je een oudere firmware op een iPod zet?

Edit: De apple winkels in Nederland zijn geen officiele Apple Stores, maar wel officiele Premium Resellers én Authorized Service Providers. Hier in Utrecht komt het erop neer dat je voor dezelfde service 10 euro 'administratiekosten' moet betalen als je het Apple product niet daar hebt gekocht.

[ Voor 25% gewijzigd door Rapatski op 17-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:54:
Mijn in Washington gekochte iPod is een keer ter reparatie terug gegaan naar Apple via de website en een keer gewoon omgeruild door iCentre Centraal Station.

Lijkt mij dus niet zo'n punt
Dat is iets anders als wat de topic starter wilt.
Als je de website gebruikt of hem laat omruilen via een van de service punten, krijg je een refurbished iPod. Dat is geen nieuwe zoals de topic starter (neem ik aan) wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Dat is iets anders als wat de topic starter wilt.
Als je de website gebruikt of hem laat omruilen via een van de service punten, krijg je een refurbished iPod. Dat is geen nieuwe zoals de topic starter (neem ik aan) wilt.
Refurbished? Wat is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Rapatski op 17-05-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Komop, [google=Refurbished], niet zo lui ;)

Vierde hit is zelfs van Apple :')

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2007 17:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Hehe ja ik ben niet zo lui als ik eruitzie. Maar ik wilde even aangeven dat het niet handig is zulke taal te gebruiken in deze discussie.

Maar waar ik me dus al zo'n drie kwartier suf op aan het zoeken ben is het volgende:

Ik heb hier een oude ipod updater, iPodUpdater2005-11-17.dmg, die ik een oude firmware op mijn gehandicapte ipod wil laten installeren. Echter om dit voor mekaar te krijgen moet ik gaan roeren in de ipod, zodat de installer gelooft dat de firmware ouder is en hij tot updaten overgaat.
Hoe ik ook zoek, ik kan maar niet vinden hoe ik dit voor mekaar krijg in de OS X omgeving. Ik ben een rasechte windowsswitcher en kan geen commando unix typen. Toch geloof ik dat ik met de terminal aan de gang moet, maar ik heb nog geen goeie handleiding kunnen googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Rapatski schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:00:
Hehe ja ik ben niet zo lui als ik eruitzie. Maar ik wilde even aangeven dat het niet handig is zulke taal te gebruiken in deze discussie.
Het zijn gewoon de keiharde feiten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 13:16

BTS

ik zit ook met een vraagje want ik heb dom gedaan :(.

ik had hier gelezen hoe je tijdens het opstarten in zo'n ander menutjes kon komen, dus ik dat vrolijk doen, wat helemaal niet nodig is, maar nu ben ik te ver gegaan en zit ik in een test (accessorize test) waar ik hem niet uit kan krijgen.
er staat ook bij Please plug FW :/ en hoe kom ik er weer uit?

en ik beloof dat ik er niet meer in ga zitten en braaf muziek ga luisteren O-)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Topicstarter
Eiríkr schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:03:
[...]

Het zijn gewoon de keiharde feiten ;-)
Ja okee, maar zou je niet liever in willen gaan op mijn vraag, ipv te kniesoren om mijn luiheid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29

DataGhost

iPL dev

BTS schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:06:
ik zit ook met een vraagje want ik heb dom gedaan :(.

ik had hier gelezen hoe je tijdens het opstarten in zo'n ander menutjes kon komen, dus ik dat vrolijk doen, wat helemaal niet nodig is, maar nu ben ik te ver gegaan en zit ik in een test (accessorize test) waar ik hem niet uit kan krijgen.
er staat ook bij Please plug FW :/ en hoe kom ik er weer uit?

en ik beloof dat ik er niet meer in ga zitten en braaf muziek ga luisteren O-)
Firewire inpluggen of resetten. Komop, een *klein beetje* zelfwerkzaamheid mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 13:16

BTS

oke, firewire heb ik niet vandaar, en resetten doe ik even opzoeken op de applesite:),

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

BTS schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:50:
oke, firewire heb ik niet vandaar, en resetten doe ik even opzoeken op de applesite:),
Hoe je moet resetten staat in de handleiding van je iPod.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1