Toon posts:

Waterblok Ontwerpen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er nog een goed idee wat het ontwerp van een waterblok betreft.
De blokken zullen eerst op ppga's gebruikt worden (bp6) en later waarschijnluk in combinatie met een paar peltiers.
De buiten maat van de slang aansluitingen wordt 9mm.
Ik krijg meerdere van deze blokken, Dus a.u.b. ook rekening houden met fcpga en socket a cpu's.

:)

Verwijderd

ga eens goed afkijken van de Dangerden blokken zal ik zeggen.

Verwijderd

gewoon een goede heatsink kopen en met plexiglas of zoiets er een blok van maken. heb ik ook gedaan. werk als een trein

Verwijderd

Topicstarter
De blokken worden gefreest als werkstukken.
Het gebruikte materiaal wordt aluminiumbrons.
Er wordt een losse deksel met daar in de slang aansluitingen opvast gesoldeerd.
Zelf dacht ik om de inlaat in het midden te maken en dan een kanaal in vierkantjes er om heen freesen tot je bij een hoek komt.
Of om bij de inlaat te beginnen met 2 kanalen dus nog een beetje materiaal in het midden laten zitten en zo verder gaan tot de uitlaat.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Kijk ook eens naar het Swiftech MCW 462 waterblok. Heeft ook de water-inlet in het midden.
Staat een mooi plaatje op de site van het binnenwerk.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

http://www.overclockers.com/tips247/

dit is volgens mij echt een gaaf blokkie, is commercieel gezien denk ik niet echt aantrekkelijk omdat het gewoon lastig is te maken. Blokken van Danger Den (goeie blokken!) zien er ook zo uit alleen dan een enkel gangetje...ik weet niet of dit echt beter is, maar het ziet er wel erg bruut uit.

Hoeveel ga je er maken en wat gaat ie kosten? (nadat ik je deze link gegevens heb:):):))

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Rdb maar die link had ik al.
Mischien dat ik er een paar te koop aanbied ligt een beetje aan hoeveel ze er gaan maken.
Ik maak ze niet zelf.
De eigenaar van het bedrijf is een goeie vriend van mij vandaar.
Maar als ik er over hou ben jij de eerste Rdb.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 11:52
Ik heb voor natuurkunde een water koeling gebouwd, het beste is het om gewoon een bestaande koeler (zonder fan natuurlijk) met plexiglas waterdicht te maken en in dit plexiglas 2 tuitjes maken voor de water aan en afvoer.

Gabriel L.G.
PS, voor gebruik eerst een nacht "proefdraaien" op een servetje ivm mogelijke lekken.

Verwijderd

goedkoop wcpapier (dat lichtgrijze ja)

wordt donkergrijs (beter te zien) wanneer het nat wordt..

gewoon alles mee omwikkelen... werkt als een konijn

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Let wel op dat je bij het waterblok ervoor zorgt dat je de outtake zo maakt dat er over het gehele blok het water wordt verspreid.

Anders krijg je van die vreemde dingen als tomahawske die bij de uitgang een warme plek had (rond) en verder een blok vol met aanslag (ijs).

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor een soort Swiftech ontwerp ga.
Dus met de inlaat te beginnen in het midden.
Ben nu alleen nog op zoek naar een betaalbare niet spanning geleidende koelvloeistof.
Zat zelf te denken aan koelolie die ze ook wel gebruiken om trafo's te koelen.
Verder heb ik al goeie radiators geregeld.
Zal mijn best doen of ik hier een foto van kan posten op de korte termijn.
En heb al een hele tijd een klein compleet vries apperaat in mijn schuur hangen.
Het is compressor loos en het enige electra er in is een soort 220v (weerstandsdraad) verwarming.
De kouwe kant steekt er aan 1 kant als een platte geluste buis uit 20cm/10cm/3cm.
Deze is helemaal vrij ten opzichte van de rest van het apperaat (60cm/60cm/15cm)
Nu dacht ik om 1 of 2 radiators in een bak te maken samen met de kouwe kant van het vrieselement en deze te onderdompelen in bovengenoemde olie.
Dat werkt het beste als de olie stroomt door een pomp b.v.
Maar zit te denken of ik de pomp vervang door een luchtpomp?
Om zo de werveling te krijgen.
Komt ook omdat ik momenteel maar 1 vloeistof pomp heb liggen.
Dit is een ouwe (grote) Eiheim magneet pomp.
Voor dat de vloeistof de "vrieser" ingaat laat ik het door een (x) radiators lopen die ik in mijn schuur zet.
Want ik woon in een beneden wooning met mijn schuur (box) naast mijn huis.
En aangezien daar behoorlijk wat onderdelen opgeslagen liggen kan een beetje warmte in de wintermaanden zeker geen kwaad vindt mijn gereedschap ook wel lekker denk ik.
(Ik zal tijdens de bouw het 1 en ander filmen om het later te kunnen posten als foto's)

Met vriendelijke groet Jef.
Pagina: 1