Voeding Mod

Pagina: 1
Acties:

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-02 16:38
Hallo,

Ik heb een voeding die één (luidruchtige) 80mm fan aan boord heeft. Ik heb een gat gedremelt voor een 120mm fan in de cover van de voeding en een Arctic Fan 12 daar geplaatst. De 80mm fan heeft 2 kabeltjes die gesoldeerd zijn op de voeding. De Arctic Fan heb ik op een 3pins aansluiting aangesloten. Nou lijkt het me geen probleem qua hitte om die 80mm fan weg te halen, wat mijn idee was in de eerste plaats. Maar hier is dus mijn vraag:

Als ik hem weg haal, werkt me voeding dan nog?

Groet, Michel

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom sluit je de fan niet direct aan op de oude aansluiting van de 80 mm fan ?

Draden door knippen.

Rood aan Rood
en zwart aan zwart.
Geel is de RPM draait heb je niet nodig.

• michel1991
geforce5_guy schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:53:
Waarom sluit je de fan niet direct aan op de oude aansluiting van de 80 mm fan ?

Draden door knippen.

Rood aan Rood
en zwart aan zwart.
Geel is de RPM draait heb je niet nodig.
Lijkt me wel redelijk, alleen... kan het met plakband of moet het gesoldeert worden? Als het gesoldeert moet worden denk ik dat ik het bij de 3pins aansluiting hou en als het kan die 80mm fan er effe uit knip.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zijn meerde manieren om het te doen.

Kroonsteentje ( te koop in elke bouwmarkt ) ( wel goed isoleren met elektrotape )
AMPtjs ( om 2 draaden te verbinden, je druk draden er in en knijpt em dan vast. Dit ook goed isoleren)

Plakband zou ik niet doen gezien de veiligheid ;)

Verwijderd

Je kunt draadjes van casefans prima doorknippen, in elkaar draaien en isoleren en verstevigen met plakband. Dan uiteraard geen doorzichtig standaard plakband gebruiken, maar wat steviger spul.

• michel1991
Ik heb een kroonsteentje! Nu ff proberen die kabels aan te sluiten volgens jouw manier, nog bedankt geforce5_guy!

• michel1991
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:09:
Je kunt draadjes van casefans prima doorknippen, in elkaar draaien en isoleren en verstevigen met plakband. Dan uiteraard geen doorzichtig standaard plakband gebruiken, maar wat steviger spul.
Oh... nou ik die kroonsteentje heb doe ik het toch maar via geforce5's manier. Nog bedankt hoor! :)

Verwijderd

Met een kroonsteentje moet het uiteraard ook lukken!
Voor 2 berichten achter elkaar kun je beter de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken :)

• michel1991
Ik heb toch maar de fan van me voeding weg geknipt, ik wou gewoon die Arctic Fan niet verneuken. Hier het resultaat:

80mm fan weg gehaald en ducktape erop geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w170/Michel1991/CIMG0754.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w170/Michel1991/CIMG0753.jpg

En... het werkt natuurlijk.
Iedereen nog bedankt voor hun advies! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groet, Michel

[ Voor 3% gewijzigd door michel1991 op 16-05-2007 21:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik zou doen is de voeding uit elkaar halen zodat je bij de onderkant van de print kunt, en daar die 2 draadjes er helemaal uitsolderen. Dat ziet er het mooiste uit, en je hebt geen losse draden in je voeding hangen.

• michel1991
Terw_Dan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:10:
Wat ik zou doen is de voeding uit elkaar halen zodat je bij de onderkant van de print kunt, en daar die 2 draadjes er helemaal uitsolderen. Dat ziet er het mooiste uit, en je hebt geen losse draden in je voeding hangen.
Hmm, mooi boeit me niet echt want ik krijg toch over een maandje een nieuw pc. Ik denk dat ik maar ff die fan-grill weg dremel/knip en dan die losse draden er buiten hang, voor de zekerheid. Maar toch bedankt voor je advies ;)
Pagina: 1