10 kanaals audioapparaten.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Sommige topmodellen versterkers (oa. Denon) ondersteunen een 9.1 audio setup, dus met 2 extra surround speakers. Zoals de bovenste setup van het onderstaande plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avca1xv/setuplrg.jpg
Nu hebben deze versterkers ook een 10-kanaals analoge ingang, dus ik vroeg me af of er al apparaten bestaan met een 10-kanaals uitgang. Ik zou niet weten wat voor apparaten het zouden kunnen zijn, aangezien de nieuwste technieken zoals HD-DVD en Blu-Ray tot 7.1 ondersteunen. Iemand enig idee?

Verwijderd

Er zijn kanaal modulators van Digidesign maar dat pro-app. voor bijvoorbeeld in mix/master studio's. Euhrm verder zoals je zelf zit is er dus meerdere ROOM opties dus 2x 5.1 dvd speler, evt andere set up. Dus DVD 7.1 en 2.0 pre-amp/(SA)CD speler. Genoeg optie hoor om analoog in tegebruiken en te combineren.
Je hebt het over de Denon AVC-A1XVA zeker en zijn kleinere broertjes? Mijn Denon AVC-A10SE kan 7.1 aan en evt 2e room 2.0 met 5.1 of weer bi-wire (en dan voor een 2001 beestke).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

LauPro

Prof Mierenneuke®

Is het niet zo dat sommige versterkers gewoon stiekum zo'n kanaal bij elkaar mengen? Dus in het eerste plaatje dat AMP8 een combinatie van 7 en 9 is?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Tha Ra
LauPro schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:59:
Is het niet zo dat sommige versterkers gewoon stiekum zo'n kanaal bij elkaar mengen? Dus in het eerste plaatje dat AMP8 een combinatie van 7 en 9 is?
Nee, de versterker heeft kanaals-10 analoge ingangen:
Afbeeldingslocatie: http://amd.streamload.com/tha_ra/Hosted/10kanaals.jpg

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Wow, je zou hem maar moeten verplaatsen zeg! Toch lijkt het mij iets teveel van het goede, het word trouwens ook een dure grap. Zou een 10.2 ooit eens komen? Of heffen de 2 subwoofers elkaar dan op?

• Tha Ra
SjorsVN schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:52:
Wow, je zou hem maar moeten verplaatsen zeg! Toch lijkt het mij iets teveel van het goede, het word trouwens ook een dure grap. Zou een 10.2 ooit eens komen? Of heffen de 2 subwoofers elkaar dan op?
Ik heb zelfs versterkers met 3 subwoofer-outs gezien!

Verwijderd

Ik heb mensen met 4 subwoofers zien draaien (A 2000,- euro per stuk)...

• Tha Ra
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:
Sommige mensen sporen niet en hebben geld teveel :)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sommige mensen houden van een sterke bas-ervaring ;)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:
Zie bijvoorbeeld deze set: http://home.versatel.nl/garmtz/thuisbio.htm Hij heeft slecht 3 subwoofers, maar toch :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
SjorsVN schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:52:
Je zou niks hebben aan een 2e LFE spoor, gezien het sub-laag niet plaatsbaar is voor ons gehoor. Het kan wel nuttig zijn om naast een LFE subwoofer een subwoofer te gebruiken ter ondersteuning van het sub-laag van de fronts, center en rears.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Tha Ra
Barry|IA schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:41:
[...]
Het kan wel nuttig zijn om naast een LFE subwoofer een subwoofer te gebruiken ter ondersteuning van het sub-laag van de fronts, center en rears.
Als dat nodig is kan je beter full-range speakers gebruiken voor alle kanalen, denk ik.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tha Ra schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:21:
[...]

Als dat nodig is kan je beter full-range speakers gebruiken voor alle kanalen, denk ik.
Echt full-range is al ERG lastig voor alleen je fronts, laat staan de rest.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoveel speakers gaat helemaal nergens meer over, tenzij je in een hele grote ruimte speelt. In een kleine ruimte (lees: een gemiddelde huiskamer) heb je met veel speakers alleen maar last van faseproblemen. En net als bij het megapixel-verhaal bij camera's: je kunt beter een heel goeie 5.1 setup met goeie decoder, voortrappen, eindtrappen en speakers hebben dan een 9.1 setup die even veel kost. In een huiskamer voegt het iig zeker niks toe.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1