Toon posts:

[Alg] Dynamische urls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleem en volgens mij kan het veel netter.
Ik ben bezig met een sportsite waarbij ik veel links heb naar wedstrijden en dergelijke. Op dit moment genereer ik de url's in de stored procedure, maar dat lijkt me niet netjes. Maar je moet je voorstellen als een wedstrijd live is, moet deze naar de live pagina aan de hand van de sport en het is ook weer afhankelijk van heleboel andere variablen. Dus in het globaal is de vraag hoe maak je een nette querystingfactory met onbekende inputvariabelen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:14:
Hallo ik zit met een probleem en volgens mij kan het veel netter.
Ik ben bezig met een sportsite waarbij ik veel links heb naar wedstrijden en dergelijke. Op dit moment genereer ik de url's in de stored procedure
Daar heb je je presentatielaag voor, dat hoort je DB niet te doen.
Is het dus ook niet.
Maar je moet je voorstellen als een wedstrijd live is, moet deze naar de live pagina aan de hand van de sport en het is ook weer afhankelijk van heleboel andere variablen.
:? En dus? Wat is het probleem?
Dus in het globaal is de vraag hoe maak je een nette querystingfactory met onbekende inputvariabelen.
Heb je wat (relevante!) code? Ik kan geen touw vastknopen aan je topic; misschien wel aan je code :P Wat heb je nu al? Wat werkt er niet? Wat heb je al geprobeerd?

Bij deze wil ik je ook graag even wijzen op onze Programming Beleid Quickstart; daarin lees je precies hoe wij hier (in PRG) graag een topic zien.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 16-05-2007 17:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry ik zal het beter proberen uit te leggen. We hebben een webapplicatie die best groot is met ongeveer 1000 pagina's. Het systeem is gekoppeld aan een soort cms en elke pagina wordt aangeroepen mbv default.aspx?pageid=222.

Nu ben ik bezig met het bouwen van verschillende pagina's waar aan de hand van de sport een link of plaatje naar een evenement moet komen. Soms kan het ook bijvoorbeeld een lijstje zijn van 5 links.

Als voorbeeld zal ik tennis nemen. Ik moet kijken wat vandaag het belangrijkste tournooi is. Eerst kijk ik of er grandslams zijn, dan masters en ga zo maar door.
Als ik het berekend wel evenement het belangrijkst is, moet ik kijken of het af is, of het live is of of het nog moet beginnen. Voor elke 'groep' itf/wta/atp is er een andere pagina en voor live wedstrijden is er een andere pagina dan de resultaten. Bijv:
live: default.aspx?pageid=111&c=2&m=3333
resultaten = default.aspx?pageid=222&c=3

Voor elke sport is alles anders, de input en de output.

Dus nu is mijn probleem, stel ik maak een lijst met links naar de laatste 10 grote evenementen.
Bij elke sport worden er andere velden uit de database meegestuurd en wordt anders beslist naar welke pagina moet worden gelinkt. Ook wat er mee moet worden gestuurd in de querystring is variabel.

Nu is nog steeds mijn vraag:
Stel je hebt een grote database en je hebt een lijst met resultaten. Wat is een mooie generieke manier om de urls op te bouwen.

vb: tennis
if( ResulstatusCode & 8 = 0 ) --> live
livepage of WTA = 234
Querystringvars = ...
Bij voetbal is de input totaal anders etc.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Wat voor URLs te gebruiken? Simpel:
www.example.com/actueel/tennis/
www.example.com/actueel/voetbal/

Je mapping rule moet dat maar naar iets vertalen waar je CMS iets kan; dat is een echt probleem. Maar URLs zijn niet bedoeld als primary database key.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Nee eerder

tennis_live atp == pagid=123&c=3&g=1&s=333
tennis_granslam_results == pagid=12&c=3