Opstartprobleem Asrock Conroe865 PE

Pagina: 1
Acties:

• braminator80
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2020
Hallo,
Ik ben sinds kort overgestapt van het AMD XP platform naar een Core 2 Duo 6420 setup. Enige wat er gewijzigd is aan de hardware is het moederbord, een Asrock Conroe865 PE en dus de cpu. Ik heb nergens op dit forum nog een antwoord kunnen vinden op mijn vraag/probleem.

Het volgende is er aan de hand:
Op het moment dat ik de pc aanzet, begint alles netjes te draaien, maar na zo'n 2 a 3 seconden valt de pc uit, de powerled blijft wel branden overigens! Vervolgens na weer een seconde gaat ie weer aan en start de pc op alsof er niks aan de hand is. Voor de rest is het een stabiele combinatie, alleen dit opstartprobleem zit me niet echt lekker. Het komt vrijwel 2 op de 3 keer voor als ik mijn pc aanzet. Ik dacht zelf aan de voeding, maar dat is OCX van 450 Watt, die zou genoeg power moeten leveren dacht ik zo. Geheugen is in een andere pc getest met memtest en ziet er ook prima uit.

Alvast bedankt voor jullie tips of hopelijk een oplossing!!

Verwijderd

Het zou handig zijn als je wat meer info over je pc geeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Ook al het is een OCX voeding van 450W die genoeg moet leveren, hij kan altijd nog kapot zijn (daarbij klinkt OCX wokkietokkie, dus wellicht is de kwaliteit nog eens ver beneden pijl).

Maar vervang gewoon eens onderdeel voor onderdeel zoals in de troubleshooter staat en dan kom je er vast wel uit waar het probleem ligt.

• braminator80
@ Terw_Dan: De troubleshooter heb ik al doorgelezen, alleen deze biedt geen oplossing voor het probleem. Ten tweede als je even wat rondzoekt op de naam OCX dan zul je zien dat dit een van de betere en meest stabiele voedingen zijn, maar goed dat terzijde.

@ Jelmer_AMD: Ik heb getest met genoemde cpu/moederbord en 1 reep 512 MB DDR3200 van GEIL. Verder alle drives losgekoppeld en geen overige hardware. Ook dan floept de pc uit na een paar seconden en gaat ie uit zichzelf ook weer aan.

Als ik mijn oude cpu en mobo er weer in prop is er geen enkel probleem meer...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

braminator80 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:21:
@ Terw_Dan: De troubleshooter heb ik al doorgelezen, alleen deze biedt geen oplossing voor het probleem.
De troubleshooter is ook niet iets wat je door moet lezen of iets dat een kant en klare oplossing biedt. Je moet er gewoon stap voor stap me aan de slag gaan om je probleem te achterhalen. En dan biedt deze zeker wel een oplossing.
Ten tweede als je even wat rondzoekt op de naam OCX dan zul je zien dat dit een van de betere en meest stabiele voedingen zijn, maar goed dat terzijde.
Als ik zoek op OCX kom ik vrij weinig PSU tegen, weet je zeker dat je niet OCZ bedoelt? dat is immers wel een behoorlijk merk voeding. Maar dan nog, ook dat kan kapot.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

braminator80 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:21:
@ Terw_Dan: De troubleshooter heb ik al doorgelezen, alleen deze biedt geen oplossing voor het probleem. Ten tweede als je even wat rondzoekt op de naam OCX dan zul je zien dat dit een van de betere en meest stabiele voedingen zijn, maar goed dat terzijde.
Als jij de troubleshooter gelezen hebt, dan weet je ook dat deze WEL een oplossing voor je probleem biedt. Je hebt namelijk helemaal niets gedaan wat daarin stond. Het is alleen maar in je eigen voordeel om dit soort dingen te volgen ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Van Amd naar Intel of andersom, dacht ik dat je meestal je OS opnieuw moet instaleren.
Dat je dat gedaan hebt, vertel je niet.

• braminator80
Terw_Dan schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:26:

[...]

Als ik zoek op OCX kom ik vrij weinig PSU tegen, weet je zeker dat je niet OCZ bedoelt? dat is immers wel een behoorlijk merk voeding. Maar dan nog, ook dat kan kapot.
Die bedoelde ik ja... excuus!

• braminator80
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:32:
Van Amd naar Intel of andersom, dacht ik dat je meestal je OS opnieuw moet instaleren.
Dat je dat gedaan hebt, vertel je niet.
Heb ik gedaan ja! Maar goed, wat er uiteindelijk op de harde schijf staat is niet van belang voor het juist inschakelen van een pc...

[ Voor 18% gewijzigd door braminator80 op 16-05-2007 17:55 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

braminator80 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:34:
[...]

Heb ik gedaan ja! Maar goed, wat er uiteindelijk op de harde schijf staat is niet van belang voor het juist inschakelen van een pc...
Daar heb je 100% gelijk in inderdaad.

Heb je al eens geprobeerd om zoveel mogelijk los te koppelen (HDD/DVD enz) en dan aan te zetten?
Pagina: 1