Toon posts:

Exact Software dwingt tot onderhoudscontract.../ way out

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem dat ik een backup van Exact Compact moet importeren, vanuit een databaseversie die een paar maanden jonger is dan de mijne. Exact dwingt je daarmee om een onderhoudscontract te sluiten.

Is het ook mogelijk om in Exact Compact de backup van een boekhouding in een lagere versie te bewaren, zodat ik zodoende de bijgewerkte versie (door mijn accountant) wel kan inlezen...

Vorig jaar heb ik voor mijn eenmanszaak op aanraden van de accountant Exact Compact aangeschaft. Dit was 1000 euro ex btw. Ik meende dat ik geen onderhoudscontract nodig had, maar op deze manier word je erin gedwongen.

Graag tips en adviezen hoe ik dit kan oplossen. Als je alsnog een onderhoudscontract wil, moet je met terugewerkende kracht betalen vanaf het moment van aanschaf...

F.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 19:22
Dus als ik het goed begrijp geef je zelf al aan dat Exact de mogelijkheid om te importeren vanuit nieuwere versies alleen aanbied aan mensen die een support contract hebben?

Wat wil je dan dat wij doen behalve aangeven dat dat omzeilen illegaal zou zijn?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan je je verhaal iets uitbreiden, waarom verplicht Exact je tot een supportcontract?
Waarom kan je die restore niet terug zetten? Waarom is die database jonger dan degene die je nu hebt, ik neem aan dat de backup gemaakt is van jouw huidige versie?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reacties... ter aanvulling:
mijn eerste backup is gemaakt door mijzelf. vervolgens is hij opgestuurd naar de accountant die zaken heeft gecorrigeerd en een nieuwe backup heeft gemaakt. bij de poging om deze te importeren, dook het probleem op. de versie van de accountant is namelijk iets nieuwer (geen andere versie, maar puur een nieuwe versie van de database).

Importeren van een dergelijke back up lukt dus niet. Aanvankelijk hoorde ik dat het mogelijk zou moeten zijn om te bewaren in een oudere versie, maar daar kom ik niet uit....

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 19:22
Nogmaals, jouw accountant heeft dus een nieuwere versie van Exact. Die slaat dus ook in het nieuwe formaat op.

De versie die jij gebruikt kan het importeren van het nieuwe formaat niet aan. Daarvoor moet klaarblijkelijk betaald worden aan Exact (voor een nieuwe versie of voor de mogelijkheid). Dat omzeilen zou dus simpelweg illegaal zijn.

Opslaan in het oude formaat zal best wel kunnen vanuit de software van je acocuntant. Niet vanuit de jouwe.

[ Voor 37% gewijzigd door Nijn op 16-05-2007 16:56 ]