in een javascript doe ik stijlelementen controleren of ze al dan niet bestaan. Het gaat er even niet om hoe efficient de onderstaande code is maar hoe iik het werkend kan krijgen (als dat mogelijk is tenminste).
in het stukje na "document.all" wil ik dan het element gebruiken welke uit de array komt, oftewel "mijnElement[x]". Zoals het nu is krijg ik de error:
"document.all.mijnElement.style is null or not an object"
Ik denk dus dat ik code-technisch gezien de variabele er niet goed in zet qua syntax. Ik ben geen javascript guru dus vergeef me als dit 1 van de javascript essentials zou moeten zijn...
hopelijk ziet iemand direct de fout. alvast bedankt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| var x var mijnElementen = new Array() mijnElementen[0] = "contentblok" mijnElementen[1] = "content_picture" mijnElementen[2] = "content" mijnElementen[3] = "sidecontentblok" mijnElementen[4] = "sidecontent_text" mijnElementen[5] = "content_text" var mijnHeight = new Array() mijnHeight[0] = -120 mijnHeight[1] = -120 mijnHeight[2] = -120 mijnHeight[3] = -120 mijnHeight[4] = -205 mijnHeight[5] = -205 for (x in mijnElementen) { alert(mijnElementen[x]); if (typeof mijnElementen[x] == 'undefined') { dummy = 0; } else{ var mijnElement = mijnElementen[x]; alert(mijnElement); document.all.mijnElement.style.height=myHeight-mijnHeight[x]+'px'; /* minus de padding */ } } |
in het stukje na "document.all" wil ik dan het element gebruiken welke uit de array komt, oftewel "mijnElement[x]". Zoals het nu is krijg ik de error:
"document.all.mijnElement.style is null or not an object"
Ik denk dus dat ik code-technisch gezien de variabele er niet goed in zet qua syntax. Ik ben geen javascript guru dus vergeef me als dit 1 van de javascript essentials zou moeten zijn...
hopelijk ziet iemand direct de fout. alvast bedankt.