[UNIX] TAR >> ZIP - VERVOLG

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• cyclopsq
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 21:38
***Graag goed lezen aangezien het daarnet fout ging. Dus MOD aub niet sluiten.***

Ik wilde graag weten hoe ik bestanden en mappen tegelijker tijd kan inpakken op een UNIX omgeving (SUN). Daarna wil ik deze over ftp-en en op een win XP uitpakken met winzip.

Om in te pakken en te zippen gebruik ik het commando "gzip -cr * >> filename.tgz" jammer genoeg weet winzip niet hoe hij hier mee moet omgaan. Is er een andere methode? Ik ben in de gelegenheid om iets op de UNIX bak te installeren maar niets op XP. Dus bijvoorbeeld het installeren van winrar zal niet lukken. :+

alvast heel erg bedankt.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Jungian schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:30:
Wat zou je zeggen van zippen ? :+
Ik zie niet in hoe de vraag anders is, dan dat je hem net stelde. Normaal zippen kan prima vanaf de command-line namelijk en het is 100% zeker dan Winzip dat opent.

[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 16-05-2007 15:56 ]

0.0

• cyclopsq
De vraag is ook niet anders geworden... Als jij mij kan uitleggen hoe ik op unix zou moeten zippen zodat de xp versie van winzip hem zou kunnen lezen dan hoor ik dit graag!

• cyclopsq
Jungian schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:55:
[...]

Ik zie niet in hoe de vraag anders is, dan dat je hem net stelde. Normaal zippen kan prima vanaf de command-line namelijk en het is 100% zeker dan Winzip dat opent.
De laatste zin had ik nog niet gelezen.
Misschien dat het zo werkt bij jou maar bij mij hier dus niet. als ik de mappen en bestanden heb ge tar-t en gezipt en overftp krijg ik alleen een foutmelding dat het niet te lezen is.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
root@venus:~/test# zip -r pxelinux.zip pxelinux.0
adding: pxelinux.0 (deflated 22%)
Dat was niet zo moeilijk toch? :>

Anders zit ergens iets met FTP niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Keiichi op 16-05-2007 16:03 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Er zijn trouwens ook genoeg programma's die dit wel kunnen uitpakken op XP en die je niet hoeft te installeren :)

• cyclopsq
Keiichi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Dat was niet zo moeilijk toch? :>

Anders zit ergens iets met FTP niet goed.
Ook zip is niet aanwezig op deze bak. ;(
"$ man zip
No manual entry for zip."

maar... ik zou dat er wel op kunnen zetten natuurlijk. iemand een idee waar ik dat vandaan hal?

• cyclopsq
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:05:
Er zijn trouwens ook genoeg programma's die dit wel kunnen uitpakken op XP en die je niet hoeft te installeren :)
geef eens een voorzet want die ken ik dus niet.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

cyclopsq schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:49:
***Graag goed lezen aangezien het daarnet fout ging. Dus MOD aub niet sluiten.***

Ik wilde graag weten hoe ik bestanden en mappen tegelijker tijd kan inpakken op een UNIX omgeving (SUN). Daarna wil ik deze over ftp-en en op een win XP uitpakken met winzip.

Om in te pakken en te zippen gebruik ik het commando "gzip -cr * >> filename.tgz" jammer genoeg weet winzip niet hoe hij hier mee moet omgaan. Is er een andere methode? Ik ben in de gelegenheid om iets op de UNIX bak te installeren maar niets op XP. Dus bijvoorbeeld het installeren van winrar zal niet lukken. :+

alvast heel erg bedankt.
"gzip -cr * >> filename.tgz" plakt alleen de gezipte output van de bestanden achter elkaar, bestands informatie gaat zo verloren. Je moet de bestanden eerst tarren mbv het tar commando en daarna het tar-bestand mbv gzip compressen.

Als je GNU tar hebt zou dit alles moeten doen wat je wilt:

code:
1
tar zcf filename.tgz *

lees anders ook even de manual van tar.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
cyclopsq schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Ook zip is niet aanwezig op deze bak. ;(
"$ man zip
No manual entry for zip."

maar... ik zou dat er wel op kunnen zetten natuurlijk. iemand een idee waar ik dat vandaan hal?
Je weet nu alleen dat de manpages er niet voor zijn :-P

'whereis zip' lijkt me beter of 'which zip'

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Dan mag jij ook goed posten. In je vorige thread gaf je niet eens (duidelijk) aan hoe je geprobeerd had dingen in te pakken. Wij kunnen dat soort dingen namelijk ook niet ruiken.

Het is trouwens niet de bedoeling om zomaar een nieuw topic te openen als je vorige topic gesloten is (zie onder 'algemene zaken' in de NOS FAQ).
Om in te pakken en te zippen gebruik ik het commando "gzip -cr * >> filename.tgz" jammer genoeg weet winzip niet hoe hij hier mee moet omgaan.
Volgens de winzip pagina ondersteunt winzip zowel tar als gzip, en ik heb al verschillende keren tarballs uitgepakt met winzip, dus de kans is groot dat je iets fout doet.

En de manier waarom je probeert die bestanden in te pakken klopt inderdaad niet; je dient zowel tar als gzip te gebruiken. Hoe dat gaat is prima op het internet te vinden.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb goed gelezen, nu jij nog. ik zei dat je in minder tijd dan het kost om hier te posten je kunt proberen of uitvinden of winzip .tar.gz kan lezen. Dat je dan vervolgens op een of andere vage manier met gzip * > aan de slag gaat kan ik niks aan doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.