[HTML?] ActiveX registreert niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een pagina waarop een eigengemaakte Active control wordt gebruikt. De control doet het prima, hij werkt uitstekent [op mijn developerbak]. Maar op sommige PC's (zelfs versgeinstalleerde en geupdate PC's) wil hij niet installeren.

Je gaat dus naar mijn pagina waar die control wordt gebruikt, en je krijgt dan gelijk de melding of je een ActiveX control wilt installeren. Dan druk je op de knop "Install" en dan lijkt het allemaal goed te gaan. Maar op sommige PC's wordt de control domweg niet geinstalleerd, en op sommige andere PC's weer wel. Ik begrijp nog niet wat het verschil is, zeker niet als het juist mis gaat op een kale installatie.

Ik ben met Filemon erachter gekomen dat onderwater de control wel in de "Downloaded Program Files" map wordt gezet, maar vrijwel gelijk weer wordt weggedonderd. Met Regmon kwam ik erachter dat hij de control niet in het register registreert in HKCR\CLSID maar vlak voor het verwijderen wel erachter komt dat de benodigde key niet bestaat :?

Ik heb zelfs nog de control in een cab-file geflikkerd en die, net als de control zelf, netjes gesigneerd [met een geldig certificaat, gekocht van Thawte] en die als codebase gezet. Helpt ook al niet.

Hoe moet het nou? Het moet toch werkend te krijgen zijn? Waarom registreert de control niet altijd? :?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog een idee? M'n baas zou het ook fijn vinden (meer dan ik) als dit werkend te krijgen is :)

日本!🎌

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Waarin heb je die control gemaakt? Is hij afhankelijk van bijvoorbeeld een .NET Framework o.i.d.?

We are shaping the future

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
in VS2005 (C++)
Nee geen .NET dus, maar ik had intussen wel gevonden dat als ik em build met statically linked MFC library, dan werkt ie wel. Maar dan groeit de ocx van 25KB naar 336KB. Lijkt ook niet echt de bedoeling. Helemaal zonder MFC krijg ik allerlei fouten om m'n oren (en ik ben niet bepaald C++ expert)...

Dus ik heb nu maar ff die grote versie gedeployed, maar het zou wel cool zijn als een werkende versie maar 25KB hoefde te zijn :)

日本!🎌

• Alex)
Mja, dat maakt met de snelheden van het internet en de schijfgrootte van tegenwoordig echt niks meer uit hoor ;)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Jawel. Op een verbinding die 350KBps trekt - niet heel ongewoon traag dus - zal de pagina dus een volle seconde langer laden. En IE downloadt een ActiveX control 2x. De eerste keer voor de gele balk, en bij de refresh die daarop volgt, nog eens.

Misschien kan iemand me in PRG me helpen?

日本!🎌

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
ik heb ook wel eens activex controls op een intranetpagina gebruikt. Toen heb ik gebruik gemaakt van de "LPK tool" van microsoft als ik me niet vergist. Verder kan het eventueel helpen als je je activeX control met regsvr32 registreert op de client.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Verder kan het eventueel helpen als je je activeX control met regsvr32 registreert op de client.
Dat krijg je toch nooit uitgelegd aan een gebruiker :D

日本!🎌

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Move naar Programming

• hing
_Thanatos_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:09:
[...]

Dat krijg je toch nooit uitgelegd aan een gebruiker :D
Als je toch activeX gebruikt, dan kun je net zo goed een extra vbscriptje toevoegen aan je pagina die automatisch het component registreert

code:
1
2
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
call WshShell.Run ("RegSvr32 /s ""x:\component.ocx""", 1, true)

• Alex)
Alsof je daar ooit rechten voor krijgt van IE en van de aanwezige virusscanner...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat script loopt op regel 1 al in de soep (en de rest ook, vanwege de afwezigheid (en in vbscript zijnde onmogelijkheid) van een try..catch statement ;)

Daarbij hoort het helemaal niet nodig te zijn. WUP en andere ActiveX componenten werken prima, zonder poespas.

日本!🎌

• hing
_Thanatos_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:54:
Dat script loopt op regel 1 al in de soep (en de rest ook, vanwege de afwezigheid (en in vbscript zijnde onmogelijkheid) van een try..catch statement ;)

Daarbij hoort het helemaal niet nodig te zijn. WUP en andere ActiveX componenten werken prima, zonder poespas.
hmm...heb het net even getest in een html bestand. Bij mij werkt het prima. Je krijgt inderdaad wel een melding over activex, maar dat kun je uitzetten voor je locale intranet/specifieke pagina's als ik me niet vergis.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, zoals ik eerder al zei, het werkt ook wel, maar het bestand wordt meer dan 10x zo groot als ik em werkend maak door die MFC library te embedden:
wel gevonden dat als ik em build met statically linked MFC library, dan werkt ie wel
En dat is eigenlijk meer het probleem :)

日本!🎌

Pagina: 1