AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor Driver installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe systeem in huis met een AMD Athlon XP64 X2 processor en wil eigenlijk weten welke drivers ik nou wel en welke ik nou niet moet installeren voor deze processor. Ik heb een Asus M2NPV-VM moederbord en heb inmiddels Windows XP geinstalleerd.

Als ik in Windows taakbeheer kijk, zie ik bij de CPU twee grafiekjes staan. Ook bij de hardware zie ik twee processoren staan. Moet ik nou de AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver installeren? Of is dit niet meer nodig?

Daarnaast heb ik Cool and Quiet geinstalleerd (standaard via de driver cd van Asus). Heb ik hier wat aan of kan die er net zo goed weer af (lees nl. hier en daar in dit forum probleempjes met C&Q)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
afaik installeer je zoveel mogelijk nieuwere, ge-update versies van de drivers zoals die verspreid worden door de fabrikant voor je hardware. Die AMD-driver installeren dus :)
Cool'n Quiet moet je zelf weten, maar je benut die stroombesparing enkel mét deze software...
http://www.amd.com/gb-uk/...,30_182_871_13118,00.html

edit: en ga me nu niet vertellen dat je dit nergens op GoT hebt kunnen vinden :o

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 16-05-2007 15:11 ]

• hars73

hars73

Topicstarter
the_stickie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:09:
afaik installeer je zoveel mogelijk nieuwere, ge-update versies van de drivers zoals die verspreid worden door de fabrikant voor je hardware. Die AMD-driver installeren dus :)
Cool'n Quiet moet je zelf weten, maar je benut die stroombesparing enkel mét deze software...
http://www.amd.com/gb-uk/...,30_182_871_13118,00.html

edit: en ga me nu niet vertellen dat je dit nergens op GoT hebt kunnen vinden :o
Nou het werd me een beetje te onduidelijk allemaal.. kwam iets tegen met HAL... dan op de AMD site ook nog een driver voor de X2 processor. Terwijl mijn nieuw geinstalleerde XP volgens mij gewoon gebruik maakt van de dual core op dit moment, omdat ik overal twee processoren tegenkom (hardware/taakbeheer).

Ik wil ook niet teveel meuk installeren, vandaar de vraag.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In sommige gevallen herkent de Windows XP setup niet direct een dual core processor, dan moet je inderdaad handmatig een andere Hall (hall.dll) installeren. Bij jou lijkt alles goed gegaan te zijn, in principe functioneerd je processor nu gewoon. Het is wel mogelijk dat AMD nog een "driver" heeft om het een en ander beter te optimaliseren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hoeft geen aparte driver te installeren voor de cpu. Bij de windows installatie zal vanzelf de juiste HAL worden geinstalleerd die overweg kan met jouw cpu (dit kun je evt zelf veranderen in de setup, mocht het niet goed gaan, maar dit terzijde).

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hars73 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:13:
[...]

Nou het werd me een beetje te onduidelijk allemaal.. kwam iets tegen met HAL... dan op de AMD site ook nog een driver voor de X2 processor. Terwijl mijn nieuw geinstalleerde XP volgens mij gewoon gebruik maakt van de dual core op dit moment, omdat ik overal twee processoren tegenkom (hardware/taakbeheer).

Ik wil ook niet teveel meuk installeren, vandaar de vraag.
je grafische kaart werkt toch ook "out-of-the-box"... dan moet je daar ook niks voor updaten?

• hars73

hars73

Topicstarter
Okee.. duidelijk. Voorlopig hou ik het ff zo. Alles draait in ieder geval goed en lekker snel voorlopig

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Bij mij werkte alles ook van de eerste keer,maar heb toch uit nieuwsgierigheid die cpu driver van AMD geinstalleerd en ondervonden dat één en ander toch sneller gaat...bv het opstarten van de pc verloopt merkelijk sneller. :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Die driver is alleen nodig voor Cool 'n Quiet.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

the_stickie schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:16:
[...]

je grafische kaart werkt toch ook "out-of-the-box"... dan moet je daar ook niks voor updaten?
Zoiets heet "plug and play" en je moet wel iets updaten "de drivers" :P

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Vergeet ook niet de dual-core optimizer te installeren.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1