Informatie, gebruiksdoel, budget
In September vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid Korea om te studeren aldaar. Ik zal er ook wat rondreizen en ik wil dus een laptop voor deze reis aanschaffen. Ik heb de afgelopen dagen vele pagina's hier op het forum gelezen over vele laptops met ervaringen. Mijn budget is 850 euro met eventueel een kleine uitloop.
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Ik dacht aan een Turion of Core(2)Duo processor, deze worden door iedereen aangeraden
1gb Ram is toch wel het minimale tegenwoordig
Vanwege mijn muziekcollectie is 80/100 gigabyte toch wel het minimale aan hardeschijf ruimte. Mijn films zal ik op een externe HDD meenemen dus zal niet zo'n probleem worden.
De laptop moet indien mogelijk stevig zijn aangezien ik er dus mee ga reizen. Enkele mensen zeggen dat Acers niet sterk genoeg zijn. Is dit echt zo? Of is dit lichtelijk overdreven.
Ook het formaat en gewicht is dus belangrijk aangezien ik ermee reis, Vanwege dit punt heb ik aan de 12` MSI serie gedacht. Vanwege mijn budget zit ik dan alleen vast aan een Sempron processor. Is het verschil met een Turion/Core(2)Duo echt zo groot om te overwegen om toch een grotere laptop aan te schaffen?
Een ingebouwde webcam om te skypen zou wel een groot pluspunt zijn al is deze ook los aan te schaffen uiteraard.
Accuduur is ook van belang aangezien ik niet altijd electriciteit tot mijn beschikking kan hebben.
Zelf kwam ik na een lange overweging op de volgende modellen uit.
Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536
Intel Core Duo T5500
RAM 2048 MB
ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express
160 GB HDD
15.4 "
3,1KG
849 euro
Pluspunt: CPU is mobiel, veel RAM, grote HDD en goede videokaart
Minpunt: Niet klein, geen webcam
Onbekend: Kwaliteit behuizing, Merk zegt mij niet zoveel
Asus F3TC-AP053C
AMD Turion64 x2 TL56
1 GB
120GB HDD
NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache
15,4 inch
Ingebouwde webcam
2,95 kg
853 euro
Pluspunt: CPU, webcam, goed merk, stevige behuizing
Minpunt: Groot, minder "waar" voor je geld vergeleken met de Fujitsu Siemens
MSI Laptop S271B-249NL
AMD Sempron 3400+
1024MB RAM
12.1 Inch
100 GB HDD
Shared VGA
2 kilo
811 euro
Pluspunt: FORMAAT en gewicht + accuduur
Minpunt: CPU?, Videokaart stuk minder, geen webcam
Wat zouden jullie me aanraden, merk je het verschil tussen die CPU's en videokaart erg? Heeft iemand een andere goede suggestie voor 850 euro?
In September vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid Korea om te studeren aldaar. Ik zal er ook wat rondreizen en ik wil dus een laptop voor deze reis aanschaffen. Ik heb de afgelopen dagen vele pagina's hier op het forum gelezen over vele laptops met ervaringen. Mijn budget is 850 euro met eventueel een kleine uitloop.
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Ik dacht aan een Turion of Core(2)Duo processor, deze worden door iedereen aangeraden
1gb Ram is toch wel het minimale tegenwoordig
Vanwege mijn muziekcollectie is 80/100 gigabyte toch wel het minimale aan hardeschijf ruimte. Mijn films zal ik op een externe HDD meenemen dus zal niet zo'n probleem worden.
De laptop moet indien mogelijk stevig zijn aangezien ik er dus mee ga reizen. Enkele mensen zeggen dat Acers niet sterk genoeg zijn. Is dit echt zo? Of is dit lichtelijk overdreven.
Ook het formaat en gewicht is dus belangrijk aangezien ik ermee reis, Vanwege dit punt heb ik aan de 12` MSI serie gedacht. Vanwege mijn budget zit ik dan alleen vast aan een Sempron processor. Is het verschil met een Turion/Core(2)Duo echt zo groot om te overwegen om toch een grotere laptop aan te schaffen?
Een ingebouwde webcam om te skypen zou wel een groot pluspunt zijn al is deze ook los aan te schaffen uiteraard.
Accuduur is ook van belang aangezien ik niet altijd electriciteit tot mijn beschikking kan hebben.
Zelf kwam ik na een lange overweging op de volgende modellen uit.
Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536
Intel Core Duo T5500
RAM 2048 MB
ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express
160 GB HDD
15.4 "
3,1KG
849 euro
Pluspunt: CPU is mobiel, veel RAM, grote HDD en goede videokaart
Minpunt: Niet klein, geen webcam
Onbekend: Kwaliteit behuizing, Merk zegt mij niet zoveel
Asus F3TC-AP053C
AMD Turion64 x2 TL56
1 GB
120GB HDD
NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache
15,4 inch
Ingebouwde webcam
2,95 kg
853 euro
Pluspunt: CPU, webcam, goed merk, stevige behuizing
Minpunt: Groot, minder "waar" voor je geld vergeleken met de Fujitsu Siemens
MSI Laptop S271B-249NL
AMD Sempron 3400+
1024MB RAM
12.1 Inch
100 GB HDD
Shared VGA
2 kilo
811 euro
Pluspunt: FORMAAT en gewicht + accuduur
Minpunt: CPU?, Videokaart stuk minder, geen webcam
Wat zouden jullie me aanraden, merk je het verschil tussen die CPU's en videokaart erg? Heeft iemand een andere goede suggestie voor 850 euro?