Toon posts:

Laptop voor op reis (850E) gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Informatie, gebruiksdoel, budget
In September vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid Korea om te studeren aldaar. Ik zal er ook wat rondreizen en ik wil dus een laptop voor deze reis aanschaffen. Ik heb de afgelopen dagen vele pagina's hier op het forum gelezen over vele laptops met ervaringen. Mijn budget is 850 euro met eventueel een kleine uitloop.
Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
Ik dacht aan een Turion of Core(2)Duo processor, deze worden door iedereen aangeraden
1gb Ram is toch wel het minimale tegenwoordig
Vanwege mijn muziekcollectie is 80/100 gigabyte toch wel het minimale aan hardeschijf ruimte. Mijn films zal ik op een externe HDD meenemen dus zal niet zo'n probleem worden.

De laptop moet indien mogelijk stevig zijn aangezien ik er dus mee ga reizen. Enkele mensen zeggen dat Acers niet sterk genoeg zijn. Is dit echt zo? Of is dit lichtelijk overdreven.

Ook het formaat en gewicht is dus belangrijk aangezien ik ermee reis, Vanwege dit punt heb ik aan de 12` MSI serie gedacht. Vanwege mijn budget zit ik dan alleen vast aan een Sempron processor. Is het verschil met een Turion/Core(2)Duo echt zo groot om te overwegen om toch een grotere laptop aan te schaffen?

Een ingebouwde webcam om te skypen zou wel een groot pluspunt zijn al is deze ook los aan te schaffen uiteraard.

Accuduur is ook van belang aangezien ik niet altijd electriciteit tot mijn beschikking kan hebben.

Zelf kwam ik na een lange overweging op de volgende modellen uit.

Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536
Intel Core Duo T5500
RAM 2048 MB
ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express
160 GB HDD
15.4 "
3,1KG
849 euro

Pluspunt: CPU is mobiel, veel RAM, grote HDD en goede videokaart
Minpunt: Niet klein, geen webcam
Onbekend: Kwaliteit behuizing, Merk zegt mij niet zoveel

Asus F3TC-AP053C
AMD Turion64 x2 TL56
1 GB
120GB HDD
NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache
15,4 inch
Ingebouwde webcam
2,95 kg

853 euro
Pluspunt: CPU, webcam, goed merk, stevige behuizing
Minpunt: Groot, minder "waar" voor je geld vergeleken met de Fujitsu Siemens

MSI Laptop S271B-249NL
AMD Sempron 3400+
1024MB RAM
12.1 Inch
100 GB HDD
Shared VGA
2 kilo

811 euro
Pluspunt: FORMAAT en gewicht + accuduur
Minpunt: CPU?, Videokaart stuk minder, geen webcam

Wat zouden jullie me aanraden, merk je het verschil tussen die CPU's en videokaart erg? Heeft iemand een andere goede suggestie voor 850 euro?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:36

Hoogie2004

Whohooooo

Als je er alleen op gaat film kijken / muziek luisteren / internet / tekstverwerking enzo. daar heeft die sempron helemaal geen problemen mee. Ga je echter zeer zware taken doen (wat ik niet verwacht naar aanleiding van je beschrijving) dan kun je een snellere processor overwegen. Overigens, niet genoemd heb je het besturingssysteem, als je Vista wilt draaien moet dat over het algemeen wel kunnen op deze laptops, maar XP zal iets vlotter lopen.

Over de videokaart, als je niet gaat gamen, neem dan lekker de integrated, merk je niks van qua performance, en je accu gaat wat langer mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-05-2007 14:20 ]

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

kijk hier is https://www.dynabyte.nl/pvtnt/pdf/bestelformulier.pdf

ik vind het zelf niet aantrekkelijk maar wie weet jij wel misschien heb je familie leden of kennisen die je kunnen helpen dan met je bestelling

https://www.dynabyte.nl/pvtnt

Verwijderd

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:20:
Als je er alleen op gaat film kijken / muziek luisteren / internet / tekstverwerking enzo. daar heeft die sempron helemaal geen problemen mee. Ga je echter zeer zware taken doen (wat ik niet verwacht naar aanleiding van je beschrijving) dan kun je een snellere processor overwegen. Overigens, niet genoemd heb je het besturingssysteem, als je Vista wilt draaien moet dat over het algemeen wel kunnen op deze laptops, maar XP zal iets vlotter lopen.

Over de videokaart, als je niet gaat gamen, neem dan lekker de integrated, merk je niks van qua performance, en je accu gaat wat langer mee.
Die sempron kan toch niet teruggeclockt worden?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 15:04

sphere

Debian abuser

Je muziekcollectie meenemen over de grens op je HDD lijkt me een slecht idee :? Wat ga je zeggen als de douane van land X je laptop controleert?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

sphere schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:39:
Je muziekcollectie meenemen over de grens op je HDD lijkt me een slecht idee :? Wat ga je zeggen als de douane van land X je laptop controleert?
Ik reis/vlieg voor mijn werk erg veel en nog nooit heeft de douane mij gevraagd de "inhoud" van mijn laptop te bekijken. Volgens mij mogen ze dat niet eens. Ik werk voor een bank en mijn laptop is streng beveiligd (PointSec, BIOS/bootup password, encrypted document/data vault) en om de dooie dood dat ik een extern persoon daar toegang toe zal verschaffen. Wij hebben de instructies om in een dergelijk geval onmiddelijk onze bedrijfsjuristen te bellen - uit bed als het moet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10-2025
Ja ik zag de Amilo ook staan. Best veel voor je geld. De cpu en videokaart vooral. Maar ben toch beetje onzeker, omdat het erg goedkoop is, zal de betrouwbaarheid en batterijduur daar erg onder lijden?
Pagina: 1